Gå till innehåll

Hjälp mig med mitt akvarium


Botan

Rekommenderade inlägg

Hej allihopa

Jag måste få råd och tips. För några veckor sedan köpte jag en clown tryckare. Riktigt snygg men hemsk. Han äter mina erimiter. Ja ja....jag vet att tryckare kan göra det, men vad gör man för att akvariet inte skall bli fullt med alger?? Finns det något annat man kan ha där istället för erimiter som inte tryckaren ger sig på? Jag menar jag är nog inte den enda i världen som har en tryckare. Hör gör dom andra för att undvika alger??

Tacksam för svar!!!

post-3597-14468916113822_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej allihopa

Jag måste få råd och tips. För några veckor sedan köpte jag en clown tryckare. Riktigt snygg men hemsk. Han äter mina erimiter. Ja ja....jag vet att tryckare kan göra det, men vad gör man för att akvariet inte skall bli fullt med alger?? Finns det något annat man kan ha där istället för erimiter som inte tryckaren ger sig på? Jag menar jag är nog inte den enda i världen som har en tryckare. Hör gör dom andra för att undvika alger??

Tacksam för svar!!!

Ger den sig på snäckor?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Möjligen skulle du kunna få tag på så stora Turbosnäckor som tryckaren inte rår på. Jag har sett mycket effektiva snäckor som haft en diameter på 4-5 cm. De brukar komma med sändningar från västindien. Salaris är också ett alternativ - det är en algätande slemfisk som inte ger sig på makroalger. Fish only är svåra att hålla algfria men man behöver ju inte så starkt ljus i ett sådant så det är en faktor att jobba med.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lasse: Tack för hjälpen...du har rätt vi har lite för stark lampa tror jag. Större eremiter och sniglar...vore nog ett alternativ. Det värsta är att det är svårt att få tag på salt grejor här i Luleå.Dessutom gör ju tryckaren så att han vänder erimiten upp och ner och suger i sig själva kräftan. Slug j*vel...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...