Freddi Postat 9 januari 2009 Författare Dela Postat 9 januari 2009 ser bra ut freddi.. vad matar du bangaiierna med nu ?. när kan du dela med dig av dom mvh manneDe får fryst artemia nu som de bara kastar sig över när maten landar i karet.De får även lite nykläckt artemia då och då, har ju såna satser igång för det mesta.Ynglen får väl ha nån vecka eller 2 till på sig att växa på. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 9 januari 2009 Dela Postat 9 januari 2009 De får fryst artemia nu som de bara kastar sig över när maten landar i karet.De får även lite nykläckt artemia då och då, har ju såna satser igång för det mesta.Ynglen får väl ha nån vecka eller 2 till på sig att växa på.låter ju bra freddi.. du får höra av dig sen om du vill bli av med några.. behöver du fler akvarier så har jag något 160L som ligger..mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Freddi Postat 9 januari 2009 Författare Dela Postat 9 januari 2009 låter ju bra freddi.. du får höra av dig sen om du vill bli av med några.. behöver du fler akvarier så har jag något 160L som ligger..mvh manneJag var och köpte ett kar igår till ynglen som kommer nästa vecka, lite stort men skall dela upp det så att det blir 2 yngel kar !!Hade varit kul om man klarat fler denna gången. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest saltishenke Postat 9 januari 2009 Dela Postat 9 januari 2009 Kan man köpa 4 st av dig om 2 veckor då ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 9 januari 2009 Dela Postat 9 januari 2009 Jag var och köpte ett kar igår till ynglen som kommer nästa vecka, lite stort men skall dela upp det så att det blir 2 yngel kar !!Hade varit kul om man klarat fler denna gången.vilken typ av balja köpte du då ? måste ju snart hälsa på dig, har ju inte sett 720et live ännu..mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Freddi Postat 9 januari 2009 Författare Dela Postat 9 januari 2009 vilken typ av balja köpte du då ? måste ju snart hälsa på dig, har ju inte sett 720et live ännu..mvh manneDet var ett helglas kar på 60x30x30 som jag ska dela av på mitten med en glasskiva.Och vips så har man 2 kar !!Ska ju bara ha det till yngel. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jens Netteberg Postat 10 januari 2009 Dela Postat 10 januari 2009 Inget fel på hur ditt kar ser ut nu, men jösses vad grant det kommer bli när alla dessa koraller har växt till sig Kul att det går bra med dina Bangaii yngel också. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Freddi Postat 14 januari 2009 Författare Dela Postat 14 januari 2009 Då har man fixat lite med en ställning där jag ska ha lite odlingskar,så det är bara hoppas att det funkar lite som man vill framöver.Jag har ju en kull till på gång nu (nr 3), och om jag inte har fel så ska de kläckas imorgon kväll!!Det är vad jag hoppas på för själv jobbar jag min sista natt denna vecka så jag vill inte att det ska kläckas ikväll !!Av förra kullen är det 4st som nu är 18 dagar gamla och de har fått vita sina vita ränder bakom huvudet och nere vid bak fenan.Jag har även startat en blogg (min Frus påhitt) om mitt akvarie men mest om hur det går med min fisk odling mm.Länkens namn var naturligtvis min kära Fru som kom på " freddifisk.bloggsida.se ", passande va !!Det tyckte i alla fall hon !! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 15 januari 2009 Dela Postat 15 januari 2009 Varför inte en blogg på SG? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Freddi Postat 15 januari 2009 Författare Dela Postat 15 januari 2009 Varför inte en blogg på SG?Jag har inte kommit så långt än och har även inte betalt för mig än !!!Därför förtjänar man inge blogg heller !! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 15 januari 2009 Dela Postat 15 januari 2009 Det var en liten hint Freddi. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Freddi Postat 15 januari 2009 Författare Dela Postat 15 januari 2009 Det var en liten hint Freddi. Misstänkte det !!Bara inte fått tummarna loss, tar så lång tid att skumma igenom alla nya trådar varje dag!!Men det kommer !! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Freddi Postat 18 januari 2009 Författare Dela Postat 18 januari 2009 Jag var nere i Ystad och hälsade på Bengan & Anders idag.Med mig hem fick jag en Heliofungia som förhoppningsvis ska trivas i mitt kar.Det blir en bild på Heliofungian och en Helbild på karet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
amatören Postat 18 januari 2009 Dela Postat 18 januari 2009 grymt snyggt kar du har freddi......skoj att se. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Freddi Postat 18 januari 2009 Författare Dela Postat 18 januari 2009 grymt snyggt kar du har freddi......skoj att se.Tackar !!Tycker själv också det börjar bli rätt så bra !! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
amatören Postat 18 januari 2009 Dela Postat 18 januari 2009 Tackar !!Tycker själv också det börjar bli rätt så bra !!Du är hemma blind. Har märkt den sjukdomen hos många som har akvarium. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Freddi Postat 18 januari 2009 Författare Dela Postat 18 januari 2009 Du är hemma blind. Har märkt den sjukdomen hos många som har akvarium.Mycket möjligt, det är väl bäst du kommer och kollar själv någon dag då !! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 19 januari 2009 Dela Postat 19 januari 2009 Då är Bangaiierna klara till försäljning nu då?Ser väldigt trevligt ut i karet! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltbjörkan Postat 19 januari 2009 Dela Postat 19 januari 2009 Då är Bangaiierna klara till försäljning nu då?Ser väldigt trevligt ut i karet! jag undrar de samma =) ska vi sammköra hem till han någon dag och sno några när han inte ser =) för jag börjar ble sugen på två stycken Nu. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Freddi Postat 19 januari 2009 Författare Dela Postat 19 januari 2009 Ni får nog ta och vänta några veckor till.Bengan ville ha små bangaiier pga att han nog ska satsa på mindre fiskar typ gobies mm. som han tycker är väldigt intressanta.De växer på bra nu så snart e' de dags. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bengan Postat 19 januari 2009 Dela Postat 19 januari 2009 De lever och trivs än så länge. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Freddi Postat 19 januari 2009 Författare Dela Postat 19 januari 2009 De lever och trivs än så länge.Kanon Bengan !!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bengan Postat 19 januari 2009 Dela Postat 19 januari 2009 De åt som galningar idag, så det verkar som det finns mycket hopp om att de ska klara sig. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Freddi Postat 19 januari 2009 Författare Dela Postat 19 januari 2009 Mina 3 som går i mitt stora akvarie är ju något mindre än de du har och jag har betydligt fler och större fiskar än du.Så det kommer nog att gå bra !! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Freddi Postat 21 januari 2009 Författare Dela Postat 21 januari 2009 Karet rullar på, inget speciellt nytt.Jo förresten min svarta clown hona har hämtat hem hannen verkar det som.Han verkar få flytta från ena sidan av karet till den andra, måste vara som en lång resa för honom för han brukar bara hålla till på den ena sidan och är aldrig över mitten !!!Det verkar inte var så mycket om vem som bestämmer, Fruntimmer kan ju vara ganska bestämda och brukar ju få som de vill.Får se vad som blir av detta , man kan ju alltid hoppas på nån kull av de också.På tal om kullar så är nu de 4 som klarat sig hittills från kull 2 nu 25 dagar gamla och från kull 3 finns där nu 13 st kvar.Inga döds fall nu på 2 dagar så man hoppas på det bästa och hoppas på att minst 10st klarar sig av denna kullen !! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.