Gå till innehåll

Freddi's 720L


Freddi

Rekommenderade inlägg

  • Svar 391
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Inatt fiskade jag upp ca 50 clown yngel/larver i huvud karet.

Det kunde säker ha blivit fler men jag orkade inte hålla på och fiska upp dem alla och så hade det även släppt en del natten innan som jag bommat.

Jag har tyvärr ingen Rotifer hemma till dem så de har fått nykläckt artemia istället, får se om de tar det. Ganska tveksam själv för ynglen/larverna är inte stora !!

Av de 50st ynglen/larverna jag fiskade upp så lever nog ca 30st nu efter 10 timmar.

Jag har heller inga förhoppningar om att dessa skall överleva men hoppas kan man ju att någon klarar sig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fantastiskt kul med både clown och bangaii yngel!! Vad sjutton har ni i dricksvattnet i Finja.. hehe

Vad vi har i vattnet vet jag inte men det verkar ju bra för fiskarna!:ler:

Hoppas att det inte biter så bra på människor för jag har mitt avklarat!!-skrattar hysteriskt

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är larverna/Ynglen bara 3 eller 4st kvar.

Detta är ju pga. att jag inte har haft någon mat till dem, jag har provat med nykläckt artemia men det har inte funkat för artemian är säkert för stor för dem.

En trist grej som troligtvis hände när jag släckte ner karet och stängde pumparna var att Bangaiierna blev nog för stressade och spottade ut sina ägg.:ledsen:

Det var lite synd det för att jag har aldrig sett att de har haft så mycket ägg i munnen förr.

Men men skam den som ger sig.

Får se hur länge de resterande ynglen/larverna klarar sig???

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte en ny Svart clown igår, har varit på jakt efter en sådan ett bra tag nu men inte hittat någon.

Efter man släppt i den fick den naturligtvis duktigt med stryk av min orange clown hanne.

Han skulle sätta den nya clownen på plats tyckte han.

Som tur är funkar det bättre idag, även om den inte får hälsa på den andra svarta clownen på andra sidan karet !!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då har man varit iväg och handlat igen !!!:x

Man planerar att ta en liten tripp att köpa lite preparat och kommer hem med preparat och koraller !!!:snurrig:

Visserligen fick man ju jämka lite med frugan så det var ju bara att dumpa henne i en speciell affär i Ullared så var allt frid och fröjd !!!

Här kommer bilder på korallerna som inhandlades,blev visserligen bara 3st men man får hoppas de växer och trivs bra i karet.

En liten helbild får också slinka med !!

post-2936-14468916437439_thumb.jpg

post-2936-14468916437555_thumb.jpg

post-2936-14468916437699_thumb.jpg

post-2936-14468916437825_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Idag fick man en liten tidig julklapp !!:ler:

Mina clowner har hållt på att putsa på bakrutan där de har lagt ägg innan men i morse så putsade de båda 2.

Så nu i eftermiddag så tog det fart med äggläggandet, så nu hoppas jag på det bästa och kanske kunna klara något av ynglen.-dans

Lägger upp en liten film på dem inte så bra kvalitet men ändå!!

Film.wmv

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Då har man håvat clown yngel igen och denna gången har jag rotifer hemma till ynglen.

Hoppas bara dessa rotifer räcker.

Det blev nog ca 80-100 yngel denna gången som plockades upp och nu hoppas man på det bästa att något överlever denna gången !!

Nån som har bra tips att gå på så tas de gärna emot.

Jag har läst en del om andra som odlat clown yngel hur de har gjort, Bla. Halogen's odlings blogg och Dykaren's odling av rotifer mm.

Sist så de som överlevde längst klarade sig 2,5 dag och det var utan mat så nu hoppas man på bättre lycka.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Spännande att du får yngel utan att ens inrikta dig på det :)

Man har ju fått lite sug på odling då det funkat bra med att odla Bangaiier.

Men visst, jag har ju bara 1 kar förutom de karen jag har yngel i.

Så det roliga får fiskarna sköta själva i Huvud karet som sagt.

Framförallt är det roligt att fiskarna verkar trivas !!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då har det gått 2,5 dygn sedan clownynglen/larverna kom till världen och i dags läget så av de ca 100st finns det nu ca 10-15st kvar som lever.

Lite trist är det ju att de inte är fler idag, men sen å andra sidan hade jag inte förväntat mig det heller.

Nu hoppas man att något överlever.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...