Gå till innehåll

Freddi's 720L


Freddi

Rekommenderade inlägg

ser bra ut freddi.. vad matar du bangaiierna med nu ?. när kan du dela med dig av dom :)

mvh manne

De får fryst artemia nu som de bara kastar sig över när maten landar i karet.

De får även lite nykläckt artemia då och då, har ju såna satser igång för det mesta.

Ynglen får väl ha nån vecka eller 2 till på sig att växa på.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 391
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

De får fryst artemia nu som de bara kastar sig över när maten landar i karet.

De får även lite nykläckt artemia då och då, har ju såna satser igång för det mesta.

Ynglen får väl ha nån vecka eller 2 till på sig att växa på.

låter ju bra freddi.. du får höra av dig sen om du vill bli av med några..

behöver du fler akvarier så har jag något 160L som ligger..

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

låter ju bra freddi.. du får höra av dig sen om du vill bli av med några..

behöver du fler akvarier så har jag något 160L som ligger..

mvh manne

Jag var och köpte ett kar igår till ynglen som kommer nästa vecka, lite stort men skall dela upp det så att det blir 2 yngel kar !!

Hade varit kul om man klarat fler denna gången.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag var och köpte ett kar igår till ynglen som kommer nästa vecka, lite stort men skall dela upp det så att det blir 2 yngel kar !!

Hade varit kul om man klarat fler denna gången.

vilken typ av balja köpte du då ? måste ju snart hälsa på dig, har ju inte sett 720et live ännu..

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

vilken typ av balja köpte du då ? måste ju snart hälsa på dig, har ju inte sett 720et live ännu..

mvh manne

Det var ett helglas kar på 60x30x30 som jag ska dela av på mitten med en glasskiva.

Och vips så har man 2 kar !!Banana man

Ska ju bara ha det till yngel.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då har man fixat lite med en ställning där jag ska ha lite odlingskar,så det är bara hoppas att det funkar lite som man vill framöver.

Jag har ju en kull till på gång nu (nr 3), och om jag inte har fel så ska de kläckas imorgon kväll!!

Det är vad jag hoppas på för själv jobbar jag min sista natt denna vecka så jag vill inte att det ska kläckas ikväll !!:ler:

Av förra kullen är det 4st som nu är 18 dagar gamla och de har fått vita sina vita ränder bakom huvudet och nere vid bak fenan.

Jag har även startat en blogg (min Frus påhitt) om mitt akvarie men mest om hur det går med min fisk odling mm.

Länkens namn var naturligtvis min kära Fru som kom på " freddifisk.bloggsida.se ", passande va !!:smiley5:

Det tyckte i alla fall hon !!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Karet rullar på, inget speciellt nytt.

Jo förresten min svarta clown hona har hämtat hem hannen verkar det som.

Han verkar få flytta från ena sidan av karet till den andra, måste vara som en lång resa för honom för han brukar bara hålla till på den ena sidan och är aldrig över mitten !!!-bil-

Det verkar inte var så mycket :argumerar: om vem som bestämmer, Fruntimmer kan ju vara ganska bestämda och brukar ju få som de vill.-skrattar hysteriskt

Får se vad som blir av detta , man kan ju alltid hoppas på nån kull av de också.

På tal om kullar så är nu de 4 som klarat sig hittills från kull 2 nu 25 dagar gamla och från kull 3 finns där nu 13 st kvar.

Inga döds fall nu på 2 dagar så man hoppas på det bästa och hoppas på att minst 10st klarar sig av denna kullen !!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...