Trilobite Postat 27 oktober 2008 Postat 27 oktober 2008 Min gröna montipora har fått en fransig kant som verkar vävnadslös. Någon som har erfarenheter? Den röda ser frisk ut. Citera
stigigemla Postat 27 oktober 2008 Postat 27 oktober 2008 För mig ser det ut som en vanlig tillväxtzon. Citera
Trilobite Postat 27 oktober 2008 Författare Postat 27 oktober 2008 Nja, den är liksom mer ruggig och fransig. Citera
Matt_HiHat Postat 28 oktober 2008 Postat 28 oktober 2008 Håller med Stig, ser ut som en tillväxtkant. Svårt att se på bilden dock. Om andra svårare koraller mår bra tror jag inte att det är nån typ av nekros då montiporor är ganska tåliga och inte bör stryka med i första taget. Citera
Capote Postat 28 oktober 2008 Postat 28 oktober 2008 Tycker inte det ser ut som tillväxt på vänstersidan. Ser inte riktigat vad som står nedanför till vänster är det en Euphyllia? Citera
Trilobite Postat 28 oktober 2008 Författare Postat 28 oktober 2008 Nej, det är en skivanemon (richordea), men de är inte i kontakt med varandra. Idag är den fransiga kanten brun längst ut. Skall testa och bryta av en bit för att se om det sprids inåt. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.