Gå till innehåll

Kalender funktion


Stille

Rekommenderade inlägg

Hej,

Antagligen har detta tagits upp tidigare men med en snabb sökning på kalender gav inga vettiga resultat.

Skulle det vara möjligt att ha en gemensam kalender som är modererad där folk kan stoppa in olika "saltis" träffar och andra event som rör vår kära hobby?

Dvs att man skickar ett PM till en moderator som sedan stoppar in det i kalendern?

Dum idé kanske?

-Aha.. Hittade nu en kalender funktion under Snabblänkar men den var inaktiverad...

Ha de!

Stefan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Stefan!

Vi uppskattar idéer så vi klassar dem inte som dumma, möjligtvis att vi klassar dem som genererande mycket jobb relativt vinsten eller att det finns tekniska hinder. Dock är det så att vi alla bidrar till SG utveckling och då behöver vi bra iéer.

Vi är nyfikna på hur mycket saker som i så fall skulle skrivas med här och vilka som skulle titta. Kan du komma med en lite mer utarbetad ié?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Precis aerie.. Var något sådant jag tänkt. Tanken slog mig när jag såg en tråd om träffar i Syd sverige som har 1500 inlägg eller något sådant..

Jag har inte tänkt igenom det till 100% då inlägget kom ca 4 minuter efter att tanken först slog mig. Orsaken till att jag tänkt att endast moderatorer kan stoppa in händelser är risken att någon skapar ett konto och börjar stoppa in "skit" i kalendern..

Detta kanske inte kommer hända och kan ju utvärderas först.

Min tanke var endast för oss som är medlemmar att sprida info om händelser men din idé om att handlarna också kan stoppa information är ju lysande. Frågan är hur detta kommer mottagas av handlarna. Jag vet tex om att vissa butiker har olika datum för en dags "nybörjar träninga" osv osv.

Simma lugnt!

//Stefan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fortsätt gärna att spåna om idéer.

Vi har faktiskt haft en kalenderfunktion på forumet, vilket är en standardfunktion i den programvara vi använder. I takt med att vi stoppade in andra saker såg vi att kalendern hade "dött ut" och vi tog då bort dem då det blev allmän platsbrist i menyerna ovan (se själv hur fullt det är ;) )

Men forumet är till för att utvecklas, så fortsätt spåna!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...