Gå till innehåll

Ati Skimmer 160


zeke66

Rekommenderade inlägg

Hej ska köpa ny skummare till mitt akvarium funderar på denna lilla från Ati någon som har erfarenhet av den. Kolla på den stora med 200an men den skulle nästa ta upp hela min sump så den här lilla borde klara av mitt kar på 300L + sump på 60L. Men vore intressant om någon här på guiden har kört den eller kör den och kan säga vad ni tycker om den.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du ligger inte på gränsen. Dom här presterar riktigt bra, mycket tack vare PSK2500 pumpen som sitter på dom.

Med ett mått på endast 18x20cm tar den ju dessutom väldigt liten yta i anspråk, så jag ser ingen anledning till tvivel...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Japp nu har jag beställt en Ati 160 så det ska bli intressant och se hur den presterar. Har suttit och läst lite om den på forum och alla har bara bra att säga om den nya versionen. Har kollat på filmer till och med på youtube och dom verkar ju skumma sjukt bra. Det som är plus för denna är tycker jag är att den ta så liten plats.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Absolut. Tycker det är synd att det inte går att få tag på (logistik-problem och annat) ATI:s produkter i våra breddgrader annat än genom "tyska webshoppar".

Har själv ATIs Sunpower armatur och den är helt klart värd sin peng.

Skriv gärna en recension på den när du kört den ett tag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja jag kommer lägga upp en bild i denna tråd hur koppen ser ut när jag startar och hur den ser ut efter ett dygn..Sen kan man ju även lägga upp den under produktguiden. Jag tog min från aquapro2000. Och som det verkar här är alla som kör dom grymt nöjda. Fast ni har ju dom större modellerna. Dom säljs av en firma här i sverige men inte min lilla så därför tog jag den från tyskland..Hoppas på en snabb lev.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En fråga angående om man kopplar ozon till den. Jag har ju tidigare kört med deltec-mce600 som drog 300L luft. Min nya kommer ju dra 800L och tyckte det lär mycket från ozonisatorn vid 300L vad ska det då inte göra vid 800? Finns det någon ljuddämpare att köpa som inte stryper luften då ozonisatorn gör ju redan det lite? Någon som har ett bra tips.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ocksa utrymmesproblem i sumpen och skaffade en 160. Jag är väldigt nöjd. Detta är den 3e skummaren jag testar i akvariet. Jag började med 2 st luftdrivna Midiflotors, ändrade senad till en Tunze 9010 och nu ATI 160. ATIn skummar ut oehört mycket mer än de första och tyst är den. Rekommenderas!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...