zeke66 Postat 13 november 2008 Postat 13 november 2008 Jag har en fråga och det är ju att jag tyckte det blev ett rätt kraftigt ljud ur min ozon ( sander c50) När jag körde den med min deltec mce-600. Och den drar ju bara 300L luft igenom. Hur ska det inte bli med min nya skummare som drar 800L ? Så frågan är vet någon hur man gör en effektiv ljuddämpare till den som inte stryper luften. Vi har ju på jobbet massa små olika som är till pneumatik men dom stryper garanterat. Och ozonisatorn stryper ju lite i alla fall. Citera
-=Mr_B=- Postat 13 november 2008 Postat 13 november 2008 Bör inte ozonisatorn kopplas via ett T så att den luft som behövs utöver ozonkapaciteten från generatorn, tas direkt från omgivningen istället för via ozonisatorn? Högre luftmängd = mer fukt som passerar de elektriska elementen, och det är väll egentligen det som "slits ut" ? Att göra en ljuddämpare av en plasthylsa och filtervadd är det vanligaste.B! Citera
zeke66 Postat 13 november 2008 Författare Postat 13 november 2008 Oki så ska jat testa att köpa ett t-rör tackar och bockar mvh Dennis Citera
Tedb Postat 13 november 2008 Postat 13 november 2008 Sätt på en luft torkare så blir den både tyst o effektivare. Citera
zeke66 Postat 13 november 2008 Författare Postat 13 november 2008 Hur ser dom ut ted och vart köper jag sådana? Har du dom. Citera
NiXoN Postat 13 november 2008 Postat 13 november 2008 Torrboll från ÖB lär funka bra...//NiXoN Citera
Tedb Postat 13 november 2008 Postat 13 november 2008 Nope jag har inga. Men alla handlare som handlar av tex. Dogman kan ta in dem. Du regenererar dem i microvågsugn och färgen på de fuktadsorberande kulorna avgör när det är mättat. Torrboll fungerar dåligt men kanske om man bygger om den och pressar ner ett par i ett rör. Borde bli dyrare ioförsig. Hör med din lokala handlare. Citera
oveb Postat 13 november 2008 Postat 13 november 2008 Slakta några påsar med Do-Not-Eat (Silica Gel) och stoppa i en filmburk kanske ??Om du nu behöver mer effektivitet ? Citera
Kjelle Postat 29 mars 2009 Postat 29 mars 2009 Effekten av ozonisatorn blir väldigt mycket högre med en lufttorkare.Detta är en schematisk bild av ozoneffekt i förhållande till luftmängd och luftfuktighet (Rainer Schmidt, Essen). Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.