Gå till innehåll

Ozon + ljuddämpare


zeke66

Rekommenderade inlägg

Jag har en fråga och det är ju att jag tyckte det blev ett rätt kraftigt ljud ur min ozon ( sander c50) När jag körde den med min deltec mce-600. Och den drar ju bara 300L luft igenom. Hur ska det inte bli med min nya skummare som drar 800L ? Så frågan är vet någon hur man gör en effektiv ljuddämpare till den som inte stryper luften. Vi har ju på jobbet massa små olika som är till pneumatik men dom stryper garanterat. Och ozonisatorn stryper ju lite i alla fall.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bör inte ozonisatorn kopplas via ett T så att den luft som behövs utöver ozonkapaciteten från generatorn, tas direkt från omgivningen istället för via ozonisatorn? Högre luftmängd = mer fukt som passerar de elektriska elementen, och det är väll egentligen det som "slits ut" ? Att göra en ljuddämpare av en plasthylsa och filtervadd är det vanligaste.

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nope jag har inga. Men alla handlare som handlar av tex. Dogman kan ta in dem. Du regenererar dem i microvågsugn och färgen på de fuktadsorberande kulorna avgör när det är mättat. Torrboll fungerar dåligt men kanske om man bygger om den och pressar ner ett par i ett rör. Borde bli dyrare ioförsig. Hör med din lokala handlare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...