Gå till innehåll

Läckande kalkreaktor!


aerie

Rekommenderade inlägg

Hej!

Köpte för 4-5månader sedan en begagnad kalkreaktor här på guiden när jag ändå hade vägarna uppåt landet och har inte kommit mig för att koppla in den förrän nu. Köpte en AC modell 2 och upptäckte precis att den läcker som ett såll genom slangkopplingarna. Hur gör man för att få dem täta? Det är den typen som du bara trycker in slangen in och sen ska de vara täta... men så fungerar det inte riktigt här tyvärr, har än så länge hittat 4 kopplingar som det droppar ur, har inte kunnat fylla den helt ännu då det isf börjar rinna en mindre flod ur den :(

Någon som har något tips? Själv har jag provat med eltejp då det var vad jag hade hemma...det hjälpte inte mkt trots ett bra gäng med lager runt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har de medföljande svarta hårda kablarna som sitter på. Nu gjorde jag så att jag kapade av ändarna och skapade nya ändar samt tryckte i dem med lite silicon som tätningmedel emellan. Lär ju inte fästa så bra mot plasten men förhoppningvis så täcker det de små springorna där vattnet kommer ut. Ta isär den är ett senare problem :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

du bör kunna dra av "hållringen" i kopplingen, sedan kan du bända ur o-ringen ur kopplingen med en tandpetare. Är denna hel, så prova föra in slangänden i o-ringen och se hur den passar...

En 1/4-slang är 6,35 mm och används då 6mm slang i en 1/4-koppling så kan vi ju alla räkna ut vad som händer....så ta isär kopplingen o kolla lite mått....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...