Gå till innehåll

Zeozym


crille

Rekommenderade inlägg

Jag har oxså köpt detta kör med ½-1 sked i veckan för detta.

Mixar det med akvarievatten låter det stå en stund å sedan i karet

Stänger av skummaren under några timmar efteråt

Vet ej om det bara var viljan men det ser bättre ut i karet.

Enda jag såg klart att vissa polyper verkligen kom fram som jag ej sett innan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kört en vecka med bak nu och ser ingen förbättring,mina bruna fläckar på sanden, kan bero på att jag bara kör med 1 påse zeovit sten i reaktorn på mina 750 liter och kanske får lite för hög bio aktivitet i sanden och inte i reaktorn.Patrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har också kört med detta i två veckor, tycker inte det märks någon skillnad på sanden.

Det verkar som skummaren producerar mindre avfall sedan jag började, min kejsare har blivit helt fri från svampangreppet men om det är detta eller om det hade gått bra ändå vet jag inte.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

1 mått till 1000l,uppblandat med saltvatten, mixar du i zeobak ska det stå 6-10 timmar innan du häller i, så gör jag nu mot cyano.blåste bort så mycket cyano jag kunde innan.

Hur ofta doserar du denna lösning ?

Jag doserar Coral Snow med bak och tycker cyanon är på väg bort.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag har precis börjat, det som jag märkt mest är att polyper är ute mer och att vattnet blir väldigt

klart. nu doserar jag en gång per dygn. ska även göra vattenbyte o zeolithbyte i helgen, så får vi se. fick en del tips på zeovit.com.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nu är jag själv ny med zz, men klart vatten märker man direkt, även polyperna är ute mer, jag tror inte zz är ett så kallat dunderpreparat som dom specialpreparat mot cyano, som tar det över

en natt,typ antired.man får nog hålla på ett tag,men jag tycker det känns bättre än mediciner.

sen är ju zz inte framtaget enbart för cyano, det verkar ju finnas en hel del positiva saker som

händer i burken! kolla länken här:http://zeovit.com/forums/showthread.php?t=14701 där finns

mycket läsning och tips:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...