Gå till innehåll

Nytt kar 180L


Bicolor

Rekommenderade inlägg

Matade krabban ikväll -som för övrigt verkar vara av släktet Paractaea monodi.

Sprutade in lite artemia i krabbans håla, och såvitt jag kunde se så fick den äta gott.

Har beställt ett par eremiter som anländer tisdag om allt går som det ska. Sen ska jag nog inte ha mer djurliv i karet på ett tag, bara lite skivor och nån mjukis, sen ska det få stå och mogna ett bra tag... i alla fall så länge tålamodet räcker.

Har försökt bygga upp en platå till vänster i akvariet, där kommer det förhoppningsvis att hamna lite koraller och sånt så småningom.

post-4303-14468916779508_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 104
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Då har man handlat en del igen, köpte på mig ett par stenar med skivanemoner, såg även EN(!) zoanthus på den (om jag såg rätt), en liiten xenia frag och en frag av sarcophyton.

Var även in och besökte Jörgen på Aqua Warehouse och fick med mig en bicolor blennid, en eldräka och en stor röd kalkrörmask. Nu får det räcka för minst en månad framåt, det vi har ska få växa till sig.

Bilder kommer så småningom.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Henrik, vilken alldeles utomordentligt enkel åtgärd på ett problem som jag inte ens tänkt på, ha ha!!

Ska byta sida på fästet nån dag när jag är på G, förhoppningsvis kommer mina lysrörshållare imorgon och då ska jag ändå vara där och böka.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Henrik, jag har stött på problem vad gäller skummaren, den är tyvärr söndersprucken i plasten längst upp på den andra sidan så jag kan inte fästa den utan lite "gör det själv" handpåläggning på den, och jag ids inte just nu i alla fall...*gäsp* latmasken kröp in..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Var även in och besökte Jörgen på Aqua Warehouse och fick med mig en bicolor blennid, en eldräka och en stor röd kalkrörmask. Nu får det räcka för minst en månad framåt, det vi har ska få växa till sig.

Bilder kommer så småningom.

Var det du som köpte kalkrörmasken? Den hade jag palnerat att köpa, grrr... ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ha ha, jag hade inte tänkt köpa den men frugan följde med och hon bara skulle ha den!

Förresten, när vi ändå pratar om den, sen jag skaffade bättre ljus över karet har den varit riktigt skygg, den är framme mycket mindre nu.

Har minskat på belysningen nu sista dagarna på grund av kraftig algtillväxt, jag har fått mycket mer gröna alger (kanske inte så konstigt med mer belysning) och jag tycker att den kommer fram mer ofta nu, kan det vara så att de inte vill ha för ljust?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...