Gå till innehåll

Ny menyrad och möjlighet att stödja SG via Paypal


Vargklo

Rekommenderade inlägg

Hej alla medlemmar,

Ni har kanske sett att den översta menyraden nu fått ett nytt utseende. Vi har stökat om lite bland de olika funktionerna och lagt in "rullgardinsmenyer" som automatiskt faller ned (dvs utan musklick). Tanken är att det ska gå lite snabbare att komma åt de olika undergrupperna inom t.ex. Produktguiden och Köp & Sälj.

Under menyn Artregister finns både Saltvattensguidens egna artregister och Reeflex. Reeflex är som bekant ett mycket stort internationellt artregister (endast Fishbase är större). När vi kommit tillräckligt långt i översättningsarbetet av Reeflex får vi ta oss en funderare om vi fortfarande ska ha kvar det egna registret.

En annan rolig nyhet är att det nu också går att betala stödmedlemsavgiften via Paypal. Det finns en "betala-knapp" och en liten meny för val av stödbelopp på sidan om betalande bidrag. Paypal har ju funnits under riktigt många år som betalningssätt på Internet, och vinner nu terräng även i vårt land. Men Paypal kan man betala en stödmedlemsavgift med t.ex. kreditkort eller sitt egna Paypalkonto, och slipper alltså att logga in på internetbanken för att betala via bankgiro.

Håll tillgodo!

Moderatorerna gm Vargklo

...och tack till Wrang för fixandet ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej alla medlemmar,

Ni har kanske sett att den översta menyraden nu fått ett nytt utseende. Vi har stökat om lite bland de olika funktionerna och lagt in "rullgardinsmenyer" som automatiskt faller ned (dvs utan musklick). Tanken är att det ska gå lite snabbare att komma åt de olika undergrupperna inom t.ex. Produktguiden och Köp & Sälj.

Under menyn Artregister finns både Saltvattensguidens egna artregister och Reeflex. Reeflex är som bekant ett mycket stort internationellt artregister (endast Fishbase är större). När vi kommit tillräckligt långt i översättningsarbetet av Reeflex får vi ta oss en funderare om vi fortfarande ska ha kvar det egna registret.

En annan rolig nyhet är att det nu också går att betala stödmedlemsavgiften via Paypal. Det finns en "betala-knapp" och en liten meny för val av stödbelopp på sidan om betalande bidrag. Paypal har ju funnits under riktigt många år som betalningssätt på Internet, och vinner nu terräng även i vårt land. Men Paypal kan man betala en stödmedlemsavgift med t.ex. kreditkort eller sitt egna Paypalkonto, och slipper alltså att logga in på internetbanken för att betala via bankgiro.

Håll tillgodo!

Moderatorerna gm Vargklo

...och tack till Wrang för fixandet ;)

Tack för att ni lyssnade på min önskan och fixade detta.

Jag betalar mycket via paypal och det är väldigt enkelt för mig som betalar.

/Anders

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 månader senare...

vet inte om det är mer än jag som irriterar sig över rullgardins menyerna? tycker det vore bättre om de öppna sig med mustryck istället för att råka gå över dem med musen för de stängs inte direkt vilket ofta leder till att jag kommer fel när jag tex ska trycka på nya inlägg.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

vet inte om det är mer än jag som irriterar sig över rullgardins menyerna? tycker det vore bättre om de öppna sig med mustryck istället för att råka gå över dem med musen för de stängs inte direkt vilket ofta leder till att jag kommer fel när jag tex ska trycka på nya inlägg.

har exakt samma problem där, när man ska trycka nya inlägg och råkat komma över menyraden

så tar det en stund innan man kan klicka på nya inlägg, annars landar man fel i forumet.

jag kan uppleva det som lite irriternade.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

vet inte om det är mer än jag som irriterar sig över rullgardins menyerna? tycker det vore bättre om de öppna sig med mustryck istället för att råka gå över dem med musen för de stängs inte direkt vilket ofta leder till att jag kommer fel när jag tex ska trycka på nya inlägg.
har exakt samma problem där, när man ska trycka nya inlägg och råkat komma över menyraden

så tar det en stund innan man kan klicka på nya inlägg, annars landar man fel i forumet.

jag kan uppleva det som lite irriternade.

mvh manne

*oxå*

En bock för att sätta på / stänga av 'mouse over' i settings?

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

vet inte om det är mer än jag som irriterar sig över rullgardins menyerna? tycker det vore bättre om de öppna sig med mustryck istället för att råka gå över dem med musen för de stängs inte direkt vilket ofta leder till att jag kommer fel när jag tex ska trycka på nya inlägg.

Nu ska detta vara fixat. Menyalternativen på översta menyraden är omkastade så att det inte ska vara någon nedfallande meny framför "xxx nya inlägg" och som döljer denna länk.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...