Inka Postat 8 juni 2009 Dela Postat 8 juni 2009 Hej MarieJag hade låtit det vara kvar, jag hade döda fläckar (i mitten) på min röda flakväxande montipora som blivigt överväxta av ny vävnad. Men det är min erfarenhet, det finns säkert andra... Om det inte stör dig jättemycket så ge den en chans att hämt sig. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Marie_hbg Postat 11 juni 2009 Författare Dela Postat 11 juni 2009 Just for fun... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bengan Postat 11 juni 2009 Dela Postat 11 juni 2009 Fina bilder! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
André Postat 11 juni 2009 Dela Postat 11 juni 2009 Du har fått fina Bilder snart dags att komma och plåta hos mig för min kamera suger Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Marie_hbg Postat 11 juni 2009 Författare Dela Postat 11 juni 2009 Du har fått fina Bilder snart dags att komma och plåta hos mig för min kamera sugerDet kan vi väl ordna... Vi får försöka bestämma en helg. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Benighted Postat 11 juni 2009 Dela Postat 11 juni 2009 Läckra bilder Marie Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Kendra Postat 12 juni 2009 Dela Postat 12 juni 2009 Läckra bilder Marie Kan bara hålla med . Vill också ta såna bilder .... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tenkare Postat 18 juni 2009 Dela Postat 18 juni 2009 Det kan vi väl ordna... Vi får försöka bestämma en helg.Om det är ok, så hakar jag gärna på. Om det går med mina helger. Renovering och barn, svårt att få tiden att räcka. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Marie_hbg Postat 18 juni 2009 Författare Dela Postat 18 juni 2009 Om det är ok, så hakar jag gärna på. Om det går med mina helger. Renovering och barn, svårt att få tiden att räcka.Skulle jag tro att du får, vi får väl fråga André lite snällt! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Johan2x Postat 15 augusti 2009 Dela Postat 15 augusti 2009 Hur går det för dig Marie?/Johan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Marie_hbg Postat 16 augusti 2009 Författare Dela Postat 16 augusti 2009 Jodå det puttrar och fräser ska ta mig lite tid snart och foto iaf ett helkars foto. Har även fått ett presentkort i 30års present på bl-diskus. Så jag har funderingar på en blå eller gul fisk, tror det skulle bli bra i mitt kar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
amatören Postat 16 augusti 2009 Dela Postat 16 augusti 2009 både och blir snyggt.....en dvärgkejsare bicolor... snygga som fan!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Marie_hbg Postat 17 augusti 2009 Författare Dela Postat 17 augusti 2009 Vår helt enkelt kolla vad som finns hemma =D Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Marie_hbg Postat 18 augusti 2009 Författare Dela Postat 18 augusti 2009 Då var det dax med lite bilder.Tyvärr samma motiv som innan då inget nytt har blivit inhandlat It's still alive !! Denna blir bara större och större. Småttingar Nu har dessa små saker snart täckt hela stora mitten stenen. Cliffhanger. Dålig med en helbild iaf. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Marie_hbg Postat 18 september 2009 Författare Dela Postat 18 september 2009 Hejsan alla...Det har gått ett tag sen jag skrev nått här men det blir så när livet ändra. Är idag Ofrivilligt singel =/Men men nog om det.... Jag har ett litet problem som någon kanske skulle kunna hjälpa mig med, min topoff eller vad nu det kallas varnar helt sporadisk för överfyllt akvarium. Vilket inte alls stämmer, flotören ligger där nere där den ska vara och vattennivån är rätt. bryter jag strömmen till den väldigt enkla styrdatorn man fick till och startar om så är allt som vanligt igen.Men det är inget kul att vakna mitt i natten med panik när man hör den börja tjuta! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 18 september 2009 Dela Postat 18 september 2009 vilket märke är det på prylen ? är det tunze så har jag liknande lustighet, min larmar när en mh lampa går igång alt släcks.. mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Marie_hbg Postat 18 september 2009 Författare Dela Postat 18 september 2009 Stämmer att det är en tunze, verkade vara shyssta prylar till ett bra pris. Men att vakna med paniken och tro att akvariet är överfullt är ingen hit ! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 18 september 2009 Dela Postat 18 september 2009 när den larmar, har du någon timer som går av o på i just den tidpunkten ? det du kan prova också är att byta uttaget där tunze'n sitter till ett annat o se om det blir någon förändring.mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Marie_hbg Postat 18 september 2009 Författare Dela Postat 18 september 2009 Ingen timer som går verken av eller på vid den tiden, och tiderna varierar... Det som har slagit mig är att saltvatten leder ström... Kan det ha kommit in salt så att den falsk larmar ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 18 september 2009 Dela Postat 18 september 2009 har tyvärr inte fler tips o ge, men sätt den på timer så den bara går på dagen till att börja med o se hur det går.mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Marie_hbg Postat 18 september 2009 Författare Dela Postat 18 september 2009 Jag får skaffa mig en timer till helgen, jag återkommer hur det har gått Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Leif Holmqvist Postat 19 september 2009 Dela Postat 19 september 2009 bortsett från paniken, så är det ett schyst kar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Johan2x Postat 20 september 2009 Dela Postat 20 september 2009 Hur går det för din korall?/Johan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Marie_hbg Postat 21 september 2009 Författare Dela Postat 21 september 2009 Den ser bedrövlig ut under tiden det är släckt.Men under dagtid ser den lite piggare ut än innan. ska ge mig på ett vattenbyte till nu i veckan och se vad som händer. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Marie_hbg Postat 29 september 2009 Författare Dela Postat 29 september 2009 Hejsan alla...Jag har lite frågor om min skummare.Jag har en Grotech HEA080 som monteras i akvariet.Nu till frågan vart ska vattenytan gå ? Innan hade jag vattenytan så den nästan täckte hela pumpen. Idag har jag sänkt den lite så att hela pumpen är helt under ytan och resultatet har blivit att det blir mycket mer (vatten/skumvatten) i uppsamlaren. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.