Gå till innehåll

Marie_hbg's 180L


Marie_hbg

Rekommenderade inlägg

  • Svar 278
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Sitter och funderar på att modda mitt ljus eller helt enkelt köpa en combo armatur med Mh och T5.

Skulle vilja ha 39W T5 då dessa passar finfint med måtten på karet. Dom flesta färdiga armaturerna har en 150W Mh + 2 T5 rör. Blir detta för mycket ljus över mitt lilla 180L ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sitter och funderar på att modda mitt ljus eller helt enkelt köpa en combo armatur med Mh och T5.

Skulle vilja ha 39W T5 då dessa passar finfint med måtten på karet. Dom flesta färdiga armaturerna har en 150W Mh + 2 T5 rör. Blir detta för mycket ljus över mitt lilla 180L ?

förmycket ljus bilr det inte med 150w +2*39w.. men tänk på följande.

om du har EN mh lampa så lär du ha den i mitten på akvariet, och om jag mins rätt så har du ett

juwel kar, dvs ett ganska stort o plastigt stag i mitten , precis där du troligtvis kommer att ha mh lampan. det kommer att störa en hel del tyvärr. OM jag har rätt.

bara nu så du inte köper något o blir lite besviken av resultatet.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Aaaha !! Jag har kommit på Plaststag lösningen ! Men köper en armatur med 2x150Mh+ 2x 39W T5 ;)

En Mh på var sida om staget !

då ska du hitta en ramp som inte är längre än ca 90cm med 2 mh i rampen.. kanske inte det lättaste.. du får leta runt lite..

men resultatet kan bli skitsnyggt.!

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Inte längre än 100cm. Men i "värsta fall" får man väl gå ner ett snäpp i T5 rör.

Får ta och googla runt lite och se vad man hittar =)

tror inte det blir lätt att hitta en dubbel mh ramp under 120cm tyvärr.. men du får leta runt.!

annat alternativ är ju 2 st 1*150w ramper. plus rör sen på det.!

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vi gjorde en spontan resa till _Manne_ igår och vilka tjusiga kar !!

Och självklart blev det lite fraggar, bilder kommer lite senare =)

Jag får komma upp med min kamera någon dag. Börjar bli tråkigt att fota mina egna.

Fraggen ni kom med igår ser bra ut. Tack.

Och Tack till Manne som kom ihåg mitt mail.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lite förändringar i planer, då jag inte kan hitta en Mh armatur med bra mått så ska jag försöka mig på ett DIY 2x 150W Mh lampor projekt och istället införskaffa mig Nivåreglering och doseringspumpar.

Både Nivå regleringen och doseringspumparna kan jag i ett senare skede flytta till vårt kommande stora salt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...