Gå till innehåll

Nano/micro kar


Peter Haack

Rekommenderade inlägg

  • Svar 121
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
hur har det gott hacken ? fått hem belysningen nu eller ?

mvh manne

Lite bilder

Som ni ser växer det mesta om det är bra eller dåliga saker vet jag inte men allt liv är välkommet.

Kolla in min anemon nu lite större va haha i like. innan fick hon inte plats i den nu svärmar den över henne totalt

post-4394-14468917265241_thumb.jpg

post-4394-14468917265388_thumb.jpg

post-4394-14468917265499_thumb.jpg

post-4394-1446891726564_thumb.jpg

post-4394-14468917265927_thumb.jpg

post-4394-14468917266081_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

en kleini fjäril eller pepparmints räkor. får du in 1 glasros så lär du snart ha 100. :( därför jag köpte min kleini. på 1 dag så fanns det bara 3 stora glasrosor kvar. nu har jag 2 stora kvar så nån dag till e nog dom också borta :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

en kleini fjäril eller pepparmints räkor. får du in 1 glasros så lär du snart ha 100. :( därför jag köpte min kleini. på 1 dag så fanns det bara 3 stora glasrosor kvar. nu har jag 2 stora kvar så nån dag till e nog dom också borta :)

Hare inte så stort kar så det får bli manuellet eller om jag hittar pepparmint

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

inte om alla tas bort. o kleinin e jäkligt effektiv ;) hade mellan 30-50 st på 1 dag hade jag bara de 3 stora kvar och nu efter 5 dar har jag 2 stora kvar kan ju iofs ta bort dom manuellt men kleinin kan ju ha nåt roligt o göra ;) knappar tyckte han om också för dom ser inte glada ut för tillfället

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tilläggas kan ju att jag tänkte ha lite rosor i det lilla karet om jag skulle få några i det stora. så kunde jag ju ha mat till rosdödarna i det lilla men dom spred sig på 1-2 veckor så det var helt ohållbart. men det e alltid kul med lite erfarenhet ;) den tabben gör man inte om fler ggr hehehe

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tilläggas kan ju att jag tänkte ha lite rosor i det lilla karet om jag skulle få några i det stora. så kunde jag ju ha mat till rosdödarna i det lilla men dom spred sig på 1-2 veckor så det var helt ohållbart. men det e alltid kul med lite erfarenhet ;) den tabben gör man inte om fler ggr hehehe

hehe

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Snyggt Peter, lite bilder tillslut.. ta du dig till butiken o köp loss en pepparmint, ett trevligt

inslag i burken osso om den visar sig.. ännu bättre om du tar 2 st, då är dom lite mer modiga

när det gäller just att visa sig..

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Snyggt Peter, lite bilder tillslut.. ta du dig till butiken o köp loss en pepparmint, ett trevligt

inslag i burken osso om den visar sig.. ännu bättre om du tar 2 st, då är dom lite mer modiga

när det gäller just att visa sig..

mvh manne

Mmm får göra det när ekonomin tillåter citronsyra och manuel bortplockning får det bli tills dess

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hej.

kokande vatten vill jag ge ett varningens tecken här.....dom kan bli fler!!!!!!!!!!!!!!!!

jag gjorde detta tidigare själv mot några glasroser i mitt akvarium tog en vattenkokare som jag drog upp vatten ur i en 10ml spruta och sköljde över dom och dom försvann direkt, hade 3-5 roser 1 vecka senare så vart dom 15 gjorde samma sak igen en vecka senare vart det hur många som helst. så görs det inte riktigt så blir det mkt värre. vad som är rätt metod på kokande vatten vet jag inte men min var iaf inte rätt. kanske lika bra att låta dom få vara tills du får en pepparmint räka.

mvh peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tilläggas kan ju att jag tänkte ha lite rosor i det lilla karet om jag skulle få några i det stora. så kunde jag ju ha mat till rosdödarna i det lilla men dom spred sig på 1-2 veckor så det var helt ohållbart. men det e alltid kul med lite erfarenhet ;) den tabben gör man inte om fler ggr hehehe

hej.

det finns dom som har odling av glasroser i sumparna just för mat och rening av vatten såg en tråd i ett amekanskt forum just om det, hittar den inte nu men det finns en länk på detta forum om jag inte minns fel.

mvh peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...