Gå till innehåll

Paket i tid! VÄLJ DÅ INTE SCHENKER


Coralkiller

Rekommenderade inlägg

hitta en mh här på sg som Martin skicka till mig i måndags med schenker! den har inte kommit än och har ej blivigt inläst i deras central så mitten av nästa vecka räknar dom med att jag ska få den! Tacka vet jag bussgods! inget illa i mot dig martin du hade nog oxå räknat med en snabbare leverans! mvh Jerry

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det måste ha blivit fel någonstans. I princip ska det kunna gå över en natt. Alla paket ska skannas in på varje terminal den passerar. Har det inte blivit inskannat på terminalen den skickas ifrån så har dom gjort en grov miss, och du bör begära gratisleverans av det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Antagligen kan det vara så att det skiljer mellan olika ställen, det är dock människor som hanterar paketen och sitter det en stolle på någon funktion så blir det som det blir.

Posten och Schenker har jag bara gott att säga om, har aldrig varit några problem. DHL däremot, milde tid hur de kan trassla till det, när jag fått grejor via dem är det snarast undantag att det inte är kaos. De gör ju reklam för "worldwide express" och det ligger nog något i det, problemet är ju bara det att man inte vill att pryttlarna skall åka "worldwide" om de ska tjugo mil.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det är klart att vissa delar av alla stora företag är ruttna. Sist skickade jag efter T5 rör då det begav sig o då jag hämtade ut paketet var ett av rören exponerade för emballaget var skadat!! frågade tjejen i "kassan" om vad de höll på med. Fick det fina svaret "beställ inte grejor som kan gå sönder då? jag sitter här o hanterar inga paket". Var väl fyra sekunder från att örfila henne ;)

Nej så schenker har inte funkat så bra för mig.. :)

Dave

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Med andra ord kan man säga att det är som det mesta här i världen. Man har olika erfarenheter av saker och ting, inget nytt.

Det man ska göra däremot är att kontrollera och reklamera innan man skriver på att man mottagit något.

Ber de en att dra dit pepparn växer om de inte vill ersätta så är en enkel grej att polisanmäla dem för "våldsamt hanterande av paket" eller nåt, det brukar de ta på allvar. (Kanske inte just den formuleringen dock.)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan man inte lösa konflikter utan att ta till våld så ska man inte ge sig in i en situation där våld är den enda utgången.

jo man får ju ta det som sägs här ibland av en nypa salt! är man uppretad måste man få ventilera lite =) skulle man ta allt på allvar som jag säger när jag kör bil genom stan skulle jag nog suttit inne för länge sen =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Paket i tid får man om man har lite framförhållning med sin beställning.

Att saker e trasigt i paketen förekommer nog bland alla frakt bolag och det ställer stora krav på dom butiker som skickar att det e packat på ett bra sätt och i slutändan så e det priset som dom som beställer som får betala.Patrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har för en dryg vecka sedan tagit emot en stor låda cykeldelar, bland annat ett hjulset. Genom snabbkopplings axlarna hade man stoppat en 3mm's stålaxel, och på utsidan av axlarna hade man satt plast "puckar" för att ta upp kraften. Tack vara det, var hjulsettet helt, men 3mm's axeln har blivit ordentligt böjd, och lådan har sett sina bästa dagar. Jag vet inte vad som krävs gör att kröka en stålaxel med max 13 cm hävstång, men på ett kolli där det är betalat extra för ömtåligt, är det lite dåligt. Samtidigt har jag tagit emot minst ett hundratal tidigare försändelser, där det endast vid ett par få tillfällen varit ens skador på försändelsen, det normala är att kartongen ser ut som om man precis hämtat den vid fabriken där de produceras.

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har en gammal bekant som tidigare jobbade som lastbilschaffis på posten. Han hade vid ett flertal tillfällen (i princip dagligen) sett hur paketen hanterades extremt ovarsamt. Ofta kastades paket in i lastbilen för att där staplas på plats. Han såg ofta paket som kastades in där det uttryckligen stod att det skulle hanteras varsamt. Han såg hur paket med dvd-spelare och annan teknik bara slängdes omkring och han hörde vid ett flertal tillfällen när innehållet i paketen krachade vid behandlingen.

Det gjordes ingen skillnad om paketen var omärkta eller märkta med "hanteras varsamt"...i några enstaka fall hade det nästan gett motsatt effekt om de var märkta..!

När han väl åkte iväg så var det väldigt stressigt och ofta fick han köra för fort för att hinna i tid. Det gick ofta alldeles för fort över fartgupp och genom rondeller. Det guppade och slängde hit å dit, och han var övertygad om att mycket gick sönder även i transporten.

Han blev inte särskillt långvarig där. Det var alldeles för stressigt och för mycket lekstuga.

Själv köpte jag en skummare av en herre i Vänersborg för några år sedan. Trots att den var mycket väl inpackad så var skummaren trasig när den kom fram. Tyvärr öppnade jag inte paketet innan jag skrev på att jag tagit emot den, så jag fick aldrig någon ersättning från Schenker. Bytte den för övrigt mot 25-30kg LS efter några månader, så jag fick tillbaka pengarna på det viset. Efter det har jag undvikit schenker...och undviker gärna posten med om det går...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...