Gå till innehåll

Linneas första akvarium


linnea85

Rekommenderade inlägg

HeHe, kolla inlägg 144. Wohoooo jag hann före...lol ;).

Men det tål naturligvis att upprepas.

Nä, men om det hade funnits en skummare från början så hade det definitivt varit en hjälp på vägen, framförallt för syresättningen.

Syrenivån lär ha blivit 0 i karet med den enorma nerbrytning som skett.

Sen om det hade räddat hela karet är tvivelaktigt, men kanske något hade klarat sig iaf.

LoL, just typiskt!

Jag tror de hade kunnat bromsa in som du säger men det beror mycke på mängden mat som åkte i.

Det är dock possitivt när folk berättar om vad som gått fel, då kan någon annan slippa göra samma misstag.

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 152
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Nä, men om det hade funnits en skummare från början så hade det definitivt varit en hjälp på vägen, framförallt för syresättningen.

Syrenivån lär ha blivit 0 i karet med den enorma nerbrytning som skett.

Sen om det hade räddat hela karet är tvivelaktigt, men kanske något hade klarat sig iaf.

Om det är NÅGONTING som jag lärt mig med all minna tidigare misstag (alla salt projekt som fallerat för mig hade INGEN skummare ;) ) så är det just ALLTID en MYCKET stark & bra Skummare (i min burk nu så kommer en NY STARK SVINDYR kraftigt överdimensionerad skummare in ) vet inte märket än men så fort jag fått ner allting kommer jag GIVETVIS meddela märket i min tråd ;)

& till saken är också att mitt 540 L ( som jag har påtalat i tidigare egen tråd ) med fisk & ENORMT belastad men ingen LS (funkade ändå perfekt ) Men som sagt skummaren var MYCKET överdimensionerad

Så jag håller med Da trucka här Om skummare funnits hade det troligen gått & rädda något åtminstone.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

På tal om foderautomater så kan jag tipsa om en modell som har funkat väldigt bra för mig, det är en Eheim men inte standardmodellen utan lyxmodellen som har två skruvar som matar fram maten. Jag har kört den till ett sötvattenskar i snart ett år med två olika sorters pellets och hittills har den funkat klockrent. Det enda jag behövt göra är att fylla på mat ibland och bytt batterier en gång.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...