Gå till innehåll

Färg till diverse och bakgrund.


HS-84

Rekommenderade inlägg

Då har man kommit till bakgrunds färg och lite annat.

Här kommer frågorna.

1. Tänkte kanske att det bästa vore och måla. är det bara o köpa vanligt vattenbaserat och rolla på? Sedan om man ångrar sig om färg eller helt enkelt har tröttnat kan man då få bort det så man kan måla om?

2. returen till karet kommer ju hamna synligt, ett t-rör totalt 80cm med små hål i, kan man måla pvc röret med någon speciell färg?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

1: Målarfärg går att ta bort med t.ex. Paintstrip, går hyffsat lätt, man rollar ut det, och sedan får man dra av det med en trasa/papper, sen kan du måla om rutan igen. Ett alternativ är annars att måla på en annan bit trä/plast/glas och fästa denna på utsidan.

2: Måla PVC-röret som ska va i akvariet? Ingen bra idé. Man vet aldrig vad färgen släpper ifrån sig när den kommer ner i karet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

1: Målarfärg går att ta bort med t.ex. Paintstrip, går hyffsat lätt, man rollar ut det, och sedan får man dra av det med en trasa/papper, sen kan du måla om rutan igen. Ett alternativ är annars att måla på en annan bit trä/plast/glas och fästa denna på utsidan.

2: Måla PVC-röret som ska va i akvariet? Ingen bra idé. Man vet aldrig vad färgen släpper ifrån sig när den kommer ner i karet.

det lät ju bra att det lossnar lätt om man vill. det här med pvc-rör då, har kollat runt på nätet men har inte hittat någon färgad pvc, man vill ju inte ha en massa fult som syns extra väl pga färgen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Till min bakruta användar jag stora A3 ark som jag köper i närmaste bokhandel, de finns i många olika färger. Enkla att klippa till och tejpa ihop. Billigt och enkelt. Lätt att byta ut om man ledsnar på färgen.

Det som kommer på tanken direkt är skarvarna, dom borde väl synas, eller ser hela jämn o fin ut?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det som kommer på tanken direkt är skarvarna, dom borde väl synas, eller ser hela jämn o fin ut?

Inga problem alls med skarvarna. Jag har en kub och papper på 2 av mina sidor. Till det köper jag 3 stycken A3 ark, det går åt ungefär 1,5 ark till varje sida.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ang pvc röret så kommer det bli rosa av kalkalger med tiden, om du nu gillar kalkalger vill säga :) även din bakruta kommer bli rosa om du inte kör med algmagnet där. Jag personligen tycker kalkalger är skitsnygga!

ja, det där med kalkalger blir ju kul o se, antingen så gillar man det eller så gör man inte, e väl bara skrapa bort ifall man inte tycker om det? men röret kan ju få va.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...