Hotrider Postat 17 februari 2009 Postat 17 februari 2009 Lyckades bryta av plaströret som slangen sitter på.Första problemet var att få bort UV-Ct, men det är vara snurra på den så den lossna ganska snabbt.Nu kommer mitt stora problem. Hur ska jag få fast slangen igen på UVn?Själva hålet har samma diameter som slangen har. Finns det någon annan slang som är någon mm större?Eller har någon en annan lösning på problemet? Citera
Hotrider Postat 17 februari 2009 Författare Postat 17 februari 2009 Hållder det verkligen tätt då? Funderar på att kanske ta en tjockare slang och sätta ihop det så... Citera
Hotrider Postat 17 februari 2009 Författare Postat 17 februari 2009 Har funderat på en sån med, lär bli en sån när lite pengar har rullar in på kontot.Inget annat sätt man kan lösa det på nu? Citera
Hotrider Postat 19 februari 2009 Författare Postat 19 februari 2009 nu har jag löst det!Klippte först slangen väldigt snett om ni förstår hur jag menar, sen la jag ett snitt på kanske 2mm. Sen ner i ett glas med nästan 100 gradigt vatten. Massa envishet och så var den på. tog inte många minuter att fixa... Citera
Hotrider Postat 22 februari 2009 Författare Postat 22 februari 2009 Sen kan jag tillägga att det tog mer än 2v för min skummare att sluta med att spruta ut massa bubblor. Tålamod är akvaristens bäste vän. Citera
ellizen Postat 22 februari 2009 Postat 22 februari 2009 Min skummare har sedan start fräst ut sig massa bubblor. Nu efter 4 veckor ungefär så har den fått tokfnatt och fräser ut sig 10 ggr mer bubblor än innan. Stängde av skummaren igår och efter 30 min var typ _alla_ bubblor borta. Blir till att flura lite på hur jag ska täppa för hålen så jag kan få in den nya skummaren (WG 310)Någon som har tips på hur man kan täppa för hålen och därmed sänka vattennivån i bakfacken? Citera
Zemilor Postat 22 februari 2009 Postat 22 februari 2009 Märkligt att min skummare sköter síg så exemplariskt som den gör?!!? Inga microbubblor alls sen jag satte in en tredje pump i sista facket. Har gjort rent luftslangen en gång med då jag stoppade luften ett par ggr och satte igen den. Fick på de på under 20 sekunder kanske bara ren tur vad det verkar...Annars e det nog att värma slangen precis som du gjorde för att få lite mer mjukhet i den. Citera
Hotrider Postat 22 februari 2009 Författare Postat 22 februari 2009 Zemilor:Jag hade av den lilla plastbiten som sticker ut. Därför var det mycket svårare.Ellizen:Jag satte ett lager med tunn filterduk, sänkte vattnet som bara den. Jag gjorde det mellan fack tre och fyra för att försöka förhindra massa bubblor skulle ta sig fram, inte för att det funka speciellt bra... Citera
ellizen Postat 22 februari 2009 Postat 22 februari 2009 Jag har massa tunn filtervadd liggandes. Ska stoppa ner det i karet idag då och sätta på skummaren igen. Se om det kan hjälpa.Men vart har du satt filtervadden?Om du tänker dig att facken ser ut såhär:[ | | | ] 4 3 2 1Där fack 1 är där UV-C sitter, 2 skummaren, 3 värmare, 4 pump (var tomt för mig när jag köpte det men jag har köpt till en maxijet)Mot vilken "vägg" har du satt vadden? I vilket fack? Citera
zooks Postat 22 februari 2009 Postat 22 februari 2009 Jag använde mig av AquaScape för att sätta igen insugen i första facket. Funkar perfekt för mig! Citera
ellizen Postat 22 februari 2009 Postat 22 februari 2009 Jag använde mig av AquaScape för att sätta igen insugen i första facket. Funkar perfekt för mig!Tack så jättemycket för tipset!Verkar vara precis vad jag letat efter. Citera
Hotrider Postat 23 februari 2009 Författare Postat 23 februari 2009 Iaf så satte jag det mellan fack tre och fyra. Den suger ju in vatten från botten. Jag tröck i lite mellan bara... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.