Gå till innehåll

Org. skummare Clown Hotell


Hotrider

Rekommenderade inlägg

Lyckades bryta av plaströret som slangen sitter på.

Första problemet var att få bort UV-Ct, men det är vara snurra på den så den lossna ganska snabbt.

Nu kommer mitt stora problem. Hur ska jag få fast slangen igen på UVn?

Själva hålet har samma diameter som slangen har. Finns det någon annan slang som är någon mm större?

Eller har någon en annan lösning på problemet?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min skummare har sedan start fräst ut sig massa bubblor. Nu efter 4 veckor ungefär så har den fått tokfnatt och fräser ut sig 10 ggr mer bubblor än innan. Stängde av skummaren igår och efter 30 min var typ _alla_ bubblor borta. Blir till att flura lite på hur jag ska täppa för hålen så jag kan få in den nya skummaren (WG 310)

Någon som har tips på hur man kan täppa för hålen och därmed sänka vattennivån i bakfacken?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Märkligt att min skummare sköter síg så exemplariskt som den gör?!!?

Inga microbubblor alls sen jag satte in en tredje pump i sista facket. Har gjort rent luftslangen en gång med då jag stoppade luften ett par ggr och satte igen den. Fick på de på under 20 sekunder kanske bara ren tur vad det verkar...

Annars e det nog att värma slangen precis som du gjorde för att få lite mer mjukhet i den.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Zemilor:

Jag hade av den lilla plastbiten som sticker ut. Därför var det mycket svårare.

Ellizen:

Jag satte ett lager med tunn filterduk, sänkte vattnet som bara den.

Jag gjorde det mellan fack tre och fyra för att försöka förhindra massa bubblor skulle ta sig fram, inte för att det funka speciellt bra...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har massa tunn filtervadd liggandes. Ska stoppa ner det i karet idag då och sätta på skummaren igen. Se om det kan hjälpa.

Men vart har du satt filtervadden?

Om du tänker dig att facken ser ut såhär:

[ | | | ]

4 3 2 1

Där fack 1 är där UV-C sitter, 2 skummaren, 3 värmare, 4 pump (var tomt för mig när jag köpte det men jag har köpt till en maxijet)

Mot vilken "vägg" har du satt vadden? I vilket fack?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...