Gå till innehåll

Pepparmintsräka med rom


Marie_hbg

Rekommenderade inlägg

Köpte en pepparmintsräka för att försöka få bukt med mina glasrosor.

När jag kom hem upptäckte jag glatt att hon hade rom =)

Någon som har erfarenhet av att föda upp pepparmintare? Finns det någon chans alls att det blir bäbisar? Hur länge är dom gravida?

Jag har 2 små clownfiskar, och en liten städpatrull. Clownerna är ju glada för artemia och "vanlig" räkrom. Känns som att dom även kommer gilla bäbispepparmintisar?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte en pepparmintsräka för att försöka få bukt med mina glasrosor.

När jag kom hem upptäckte jag glatt att hon hade rom =)

Någon som har erfarenhet av att föda upp pepparmintare? Finns det någon chans alls att det blir bäbisar? Hur länge är dom gravida?

Jag har 2 små clownfiskar, och en liten städpatrull. Clownerna är ju glada för artemia och "vanlig" räkrom. Känns som att dom även kommer gilla bäbispepparmintisar?

Hade precis samma sak, igår kväll var sista kvällen jag såg räkan med rom, imorse var det inget kvar. Varken hos räkan eller i akvariet. Det som inte fiskarna hinner äta tar nog cirkulations pumparna och skummaren skulle jag tro.

Känns som det har varit i 10-14 dagar som räkan har haft rom sen jag upptäckte det.

Det finns ett "breeder" forum där jag tror att årets utmaning är att 'odla' just wurdemanni, eller om det var Lysmata generellt.. kommer inte ihåg länken dit, men om du söker på tex saltwater breeding så kommer du nog ganska nära.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hade precis samma sak, igår kväll var sista kvällen jag såg räkan med rom, imorse var det inget kvar. Varken hos räkan eller i akvariet. Det som inte fiskarna hinner äta tar nog cirkulations pumparna och skummaren skulle jag tro.

Känns som det har varit i 10-14 dagar som räkan har haft rom sen jag upptäckte det.

Det finns ett "breeder" forum där jag tror att årets utmaning är att 'odla' just wurdemanni, eller om det var Lysmata generellt.. kommer inte ihåg länken dit, men om du söker på tex saltwater breeding så kommer du nog ganska nära.

Hittar någon den länken vore det trevligt om ni skrev in den här så att fler kan hitta den!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...