kojje Postat 18 april 2009 Författare Postat 18 april 2009 Tjena alla på sgLite nytt som har hänt idag köpte jagen stenkorall och en kräfta någon härsom vet namnen?Nu har karet varit igång 9veckor börjar bli sugen attköpa lite fiskAnnars så har jag testat att skära min xenia och limma och det verkar fungera roligt är det[ATTACH]ln[/ATTACH] Citera
Nicke_W Postat 18 april 2009 Postat 18 april 2009 Din krabbba är väl en (Percnon gibbesi) hade själv en sån förut men har inte sett till den på länge nu.Mina satt och plocka alger på dagarna, artima tog den också då firrarna skulle matas vart en himla fart på krabban va skoj och se hehe.Det börjar ta sig nu lite mer koraller och några roliga fiskar så har du en riktigt fin burk./Nicke Citera
NephruruS Postat 18 april 2009 Postat 18 april 2009 Korallen skulle kunna vara en pavona cactus men lite osäker då den ser annorlunda ut isåfall. men du kan ju googla och se vad du tror Citera
Cherokee709 Postat 18 april 2009 Postat 18 april 2009 Det är en Pavona Cactus som du köpt.Den är fraggad av mej! Citera
Gnarkill Postat 20 april 2009 Postat 20 april 2009 var du intresserad av att köpa min stenkorall? Citera
Gnarkill Postat 22 april 2009 Postat 22 april 2009 Vart har du placerat dina Xenior? och vad har du för Temperatur i karet? står dom där det är mycket cirkulation? Citera
kojje Postat 22 april 2009 Författare Postat 22 april 2009 Tjena Tomtempen är mellan 25,5 & 27på bilden ser du hur jag har mina xeniordom ser ut att må bra vart dom änn ärcirkulation både strkt och svagt vet ej vad dom skall ha men dom verkar inte bry sig så mycket.Hoppas stenkorallen klarar sig vi fraggade i daghar du nått namn på den? kan det vara Turbinaria mesenterinaser ut som det i reeflexLite bilder[ATTACH]ln[/ATTACH] Citera
Gnarkill Postat 23 april 2009 Postat 23 april 2009 Jo då den repar sig efter det vi fraggade den.Men Xenian verkar bara bli mindre och mindre och inte alls nå piggså jag vet inte riktigt vad ja ska göra Citera
kojje Postat 1 maj 2009 Författare Postat 1 maj 2009 Hej HejLite nya bilder på vad som har hänt i KalixDelning av min skivanemon Rhodactis roligt att den gör det självden måste ju må bra tycker jagHar köptSjöstjärna tror att det är en Ophiolepis superba ingen bild den drog direktPalettkirurg Paracanthurus hepatus Koffertfisk tror det är en Ostracion meleagris den är så litenoch en räka Lysmata amboinensisEn fråga min sandvändere Valencienna Puelaris är spårlöst försvunnenVad skall jag göra söka eller bara låta det vara tråkigt ?????[ATTACH]ln[/ATTACH] Citera
Gnarkill Postat 4 maj 2009 Postat 4 maj 2009 vad var det för några nya vatten tester du hade köpt? Citera
kojje Postat 4 maj 2009 Författare Postat 4 maj 2009 KHCAMGJag hoppas och tror jag har dom imorgon Citera
Gnarkill Postat 7 maj 2009 Postat 7 maj 2009 var det ni som var till lule idag och köpte skivanemoner och lite sånt? Citera
Gnarkill Postat 7 maj 2009 Postat 7 maj 2009 vad var det för märke på vatten testerna du köpte?Jobbar du ikväll? Citera
Sploonge Postat 7 maj 2009 Postat 7 maj 2009 Tom.. Kojje är på jobbet till kl 22.Jag har också köpt samma tester som Kojje. Har nu: Mg, Ca, No3, No2, KH, pHAlla är Salifert.Du får komma och låna mina tester om du vill.Har nyss mätt så jag klarar mig utan några dagar.Rig mig isåfall, skickar dig PM med mitt nummer.Behövde du salt får du det också, har rätt mycket. Citera
Gnarkill Postat 7 maj 2009 Postat 7 maj 2009 jaha okej, ja nå jag har just köpt salt, men jag sitter och funderar på vilket märket på testerna ja ska välja att köpa. tänkte också slå till och handla lite Ph-Kh buffer och jod Citera
kojje Postat 9 maj 2009 Författare Postat 9 maj 2009 En bild på min nya SkivanemonJag tror det är en Actinodiscus sp överstpå reeflex en av bilderna stämmer ganska braom jag har fel rätta mej så jag vet Citera
NephruruS Postat 9 maj 2009 Postat 9 maj 2009 Nice bild Men skulle nog säga Discosoma sp = http://images.google.se/images?hl=sv&safe=off&rlz=1C1GGLS_svSE309SE309&um=1&sa=1&q=discosoma+sp+red&btnG=Sök+bilder&aq=f&oq= Citera
chyfer Postat 9 maj 2009 Postat 9 maj 2009 En bild på min nya SkivanemonJag tror det är en Actinodiscus sp överstpå reeflex en av bilderna stämmer ganska braom jag har fel rätta mej så jag vet [ATTACH]33008[/ATTACH]fasen vad nice vill ha Citera
kojje Postat 14 maj 2009 Författare Postat 14 maj 2009 Nytt Lite bilder på vad som häder i mitt kar.Har köpt fraggar av AerieMontipura confusaSeriatopora hystrix hoppas att den tar sig ser lite blek utknappar, zoanthusskivanemoner blå, lila Lobophytum mjukkorall fick av Tom (gnarkill) igår Tackkommentera gärna vad ni ser[ATTACH]ln[/ATTACH] Citera
Gnarkill Postat 15 maj 2009 Postat 15 maj 2009 fasiken så snyggt karet har blivit för dig Kojje=) Citera
Sillen Postat 17 maj 2009 Postat 17 maj 2009 Tjusigt!Jag har själv en likadan M. confusa och de är grymnt vackra. Dänk bara på att den brder ut sig och kommer ta all plats den kommer åt och du får inte loss den från stenen sedan. Därför måste du redan nu bestämma vart den ska stå! Citera
Borg Postat 27 maj 2009 Postat 27 maj 2009 Där ja nu är man på rätt sida ialla fall, ser ju riktigt bra ut Kojje, gillar detta med fria ytor i mitten. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.