Botan Postat 28 maj 2009 Postat 28 maj 2009 Akvariuet börjar ta sig rätt bra nu. Snyggt! Glömde säga att min lilla kubfisk jag köpte samtidigt som dig dog. Din verkar i alla fall att leva...=0) Citera
kojje Postat 28 maj 2009 Författare Postat 28 maj 2009 Tack Borg och Botansjälv tror jag man aldrig blir riktgt nöjd man flyttar saker hela tiden Är det koffert fisken meleagris du menar det var tråkigtvet du varför den dog?Min mår jätte bra äter från handen och det är en riktig linslus direkt jag börjar med nått så kommer den framEn liten fråga jag börjar att få en brun alg på sandenär det nått att bry sej om eller är det en alg fas jag skallvara med om? Citera
Gnarkill Postat 29 maj 2009 Postat 29 maj 2009 hur ser den bruna algen i sanden ut? är den slemaktig eller?/Tom Citera
kojje Postat 29 maj 2009 Författare Postat 29 maj 2009 Nix dom är inte slemmiga som tur ärJag pratade med Rolle igår det jag fick reda på var att låta algerna vara och låta naturensjälv lösa det.Brun algerna förbrukar nåttämne vad det minns jag inte men när det försvinnerså är det hej då till algerna hoppas jagKommentera gärna det jag skrev man lär sig hela tiden Citera
Gnarkill Postat 30 maj 2009 Postat 30 maj 2009 okej. jo det kan stämma som han säger, jag har lite såna alger i sanden också men min stora eremit äter dom som godis=) Citera
Sploonge Postat 10 juni 2009 Postat 10 juni 2009 Hur går det med algerna på sanden?Bättre eller sämre?=/ Citera
kojje Postat 11 juni 2009 Författare Postat 11 juni 2009 Det blir varken mer eller mindre av algerna nu jag tror att det är kiselalger men jag vet inte säkert jag skall låta de vara och se vad som händer.Jag har lovat bilder på mina nya fiskar men det är lättare sagt än gjort Dvärg kejsaren vill inte bli fotograferad jag får nog vänta tills denkänner sig hemma bilder kommer jag lovar.Ett tips hur ni får så bra bilder skulle sitta fint Citera
Gnarkill Postat 13 juni 2009 Postat 13 juni 2009 Du skulle ju kunna testa med att använda silikat remover jag skulle tro att du har lite silikat i vattne som gör att algerna har kommit och inte riktigt vill försvinna.Vad har du för fosfat halt och så i vattnet?/Tom Citera
kojje Postat 13 juni 2009 Författare Postat 13 juni 2009 HioJag har inte så att jag kan testa fosfat mäter man silikat med fosfat testet?Då måste jag kanske köpa det Citera
_Manne_ Postat 13 juni 2009 Postat 13 juni 2009 HioJag har inte så att jag kan testa fosfat mäter man silikat med fosfat testet?Då måste jag kanske köpa detdet är olika tester för fosfat resp silikat, båda testerna finns säkert i närmsta saltbutik.mvh manne Citera
Gnarkill Postat 15 juni 2009 Postat 15 juni 2009 kisel algerna brukar uppstå från att man har silikat i vattnet men de försvinner tillslut av sig själv också, men det kan ta ganska länge, men det är ju bara kolla om du hittar någe silikat test och kolla vattnet.är det så att det är hög silikat halt och du vill få bort algerna snabbt så är det bara köpa silikat remover så lär dom vara borta ganska snabbt Citera
kojje Postat 16 augusti 2009 Författare Postat 16 augusti 2009 Hej på erDet var ganska länge sen jag visade bilder på mitt kar bilden som är längst ner vad är det ?annars går allt bra titta och kommentera Citera
Dimorb Postat 16 augusti 2009 Postat 16 augusti 2009 Den sista bilden ser ut som en filtrerare av något slag. Som har fått lite smuts på sig. Den första bilden med det rosa på.. är det en macroalg av något slag och isåfall vet du vad den heter? Vill du byta bort en bit? Citera
Botan Postat 17 augusti 2009 Postat 17 augusti 2009 Najs akvarium säger jag bara. Är det min gamla fröken du har köpt från Rolle? Citera
kojje Postat 17 augusti 2009 Författare Postat 17 augusti 2009 Tack BotanDet är inte av Rolle jag har köpt fröken fiskenhandlade lite av Umeå killen AquawarehouseJag köpte av han renrasiga Percula clowneroch en bubbel anemon .Hej Dimorb jag har precis köpt mina alger när dom får växa till sig så kan jag skicka ett pm till dig så kan vi säkert byta mot nått roligt Citera
NephruruS Postat 17 augusti 2009 Postat 17 augusti 2009 Hej på erDet var ganska länge sen jag visade bilder på mitt kar bilden som är längst ner vad är det ?annars går allt bra titta och kommenteraSer fint ut Kommer Gonioporan här nerifrån trakterna? Tycker den påminner väldigt mkt om min gamla. Citera
kojje Postat 18 augusti 2009 Författare Postat 18 augusti 2009 Gonioporan har jag köpt av Borg här på SGden mår mycket bra uppe i KalixEn liten frågamitt CA ligger på +500 hela tidenövriga värden ärMG 1450KH ca 8.00 det buffrar jag 2ggr PH 8,1salt 1,024temp 25-27 grader vad skall jag göra för att få ner CA`t eller skalljag bara låta det vara ?Roligt att ni gillar mitt salt kar Nu är planerna på större har redan köpt en gro-tech hea 150 Citera
nike83 Postat 18 augusti 2009 Postat 18 augusti 2009 vet inte om de är dåligt att ha högt ca, men om du vill få ner det så försök få ner ditt magnesium, de följer nämligen varandra... Citera
Botan Postat 19 augusti 2009 Postat 19 augusti 2009 Kul...själv har jag vart nere i Göteborg och handlat. Kolla in vilka häftiga koraller jag köpte som jag lagt in på vår tråd. Akvarier 151-720 Liter och Sofia och Jonas 260 liters akvarium + clownhotell. Kanske kan vi byta lite koraller eller så köper jag från dig när du fraggar och så...du har några enormt snygga koraller. Vilkja snygga clowner du har. Förresten lever din koffert fisk? Citera
kojje Postat 21 augusti 2009 Författare Postat 21 augusti 2009 Hio på dej BotanKofferten är död orsak vet ej den åt och var glad och så en dag såg den risig ut 1h senare dödVi kan säkert byta koraller Fraggar senareföresten så har jag köpt beg T5 lysen så att jag tror atttillväxten blir mycket bättre Citera
kojje Postat 16 oktober 2009 Författare Postat 16 oktober 2009 Sitter och dricker öl och tittar i burkendet jag ser är Citera
kojje Postat 25 november 2009 Författare Postat 25 november 2009 Tänkte visa lite bilder hur det gårsenaste inköp wortech mp40 den fläktar på bra nästan för bra för mitt lilla akvarium men den går att ställa ner så det går bra mycket fin pumpköpte så stor för mitt nästa projekt Citera
kojje Postat 4 mars 2010 Författare Postat 4 mars 2010 Lite bilderLeker med vår nya kamera lite tipps för attfå riktigt fina bilder skulle sitta fint Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.