Tomtom Postat 26 juli 2013 Postat 26 juli 2013 Lite bilder från min sump.Man tycker det finns massa plats men den går snabbt åt Citera
ppihlstrom Postat 9 augusti 2013 Postat 9 augusti 2013 Min sump just nu....Det ska till lite strukturering av kablar och kontakter, och ATO, annars är jag rätt nöjd med utrymmet... Citera
Chum Postat 12 augusti 2013 Postat 12 augusti 2013 Riktigt impad av denna lineup! Huga. Ett trång skåp har man iallafall. Men i skåpet står ett 120 L akvarium med tre fack och bubbelfälla.Fack 1: Skummare + aktivt kolFack 2: Automatisk zeovitreaktorFack 3: ReturpumpI övrigt så har jag en doserpump med 7 kanaler där alla används (balling och zeovitprodukter)Sedan 3 st 5 L dunkar med ballingvätskor.En osmostank 30 L med automatisk påfyllning.Elkontakter där jag bl.a. kan stänga av skummare, zeovitreaktor, returpump, osmospåfyllningen separat. Sedan har jag en programmerbart grenuttag för belysning och spolningen i zeovitreaktorn.Puh... Här kommer lite bilder iallafall[ATTACH]50536[/ATTACH] [ATTACH]50537[/ATTACH] [ATTACH]50538[/ATTACH]Ska sikta på ngt liknande Citera
Sjöfartsmuseet Akvariet Postat 12 augusti 2013 Postat 12 augusti 2013 (ändrat) Tycker alla sumpar ser så välstädade ut, så jag tog en bild på en av våra sumpar idag...Ska hålla rent på ca 6000L vatten uppdelat i fyra akvarier. / David Ändrat 12 augusti 2013 av Sjöfartsmuseet Akvariet Citera
_Manne_ Postat 12 augusti 2013 Postat 12 augusti 2013 Det är väl bara så att ni har mer "skrot" i er sump , även ovanpå , större prylar , mer plats..Mvh Manne Citera
Sjöfartsmuseet Akvariet Postat 12 augusti 2013 Postat 12 augusti 2013 Jo, det är sant Manne, en hel det skot blir det Men är ändå imponerad över hur välstädat många har det. Nästan så man skäms över alla saltavlagringar.. / David Citera
j sjögren Postat 27 januari 2014 Postat 27 januari 2014 Då detta är akvarieporr so BUMAR jag denna tråd. Citera
petnym Postat 27 januari 2014 Postat 27 januari 2014 Sump till 200-liters (blivande) korallrev: (ATO-behållare, fack för returpump, fack för mekanisk filtrering, fack för skummare,doppvärmare och ev framtida reaktorer) - (Länk till tråd):Ny bild på min sump till 1000-liters FOWLR (med på bilden är mina två akvarieskötare) - (Länk till tråd):Sumpen ovan, med beskrivning:Lite mer info finns i inlägg #3 i denna tråd... Citera
Zigmund Postat 1 februari 2014 Postat 1 februari 2014 Mycket pumpande hit och dit och kablar blir det Osmos i badrummet .slangarna dragna i lister till karet i vardagsrummet ! Första luckan ! Kalkreaktor -doserpump -Bakom står ett 100l akvarium som fylls på från badrummet och svämmar till sumpen (funkar som vattenbytartank ) Och en virrvarr av kablar Bild på sump och fraggkaren ! Sump på ca:500l : Första delen har jag ls och filter och blandat skrot . fack 2 Skummare .Fack 3 Refugium . fack 4 returpump ( beställt 1 ny returpump så kör en provisorisk nu ,då min gick sönder för 1 vecka sedan Lite bilder fraggkar och refugium I refugiumet sitter även pumpen som pumpar till fraggkaret som jag har i en garderob bredvid huvudkaret som svämmar till andra fraggkaret och sedan tillbaks till sumpen !Planerade i framtiden !Större vattenbytartankEtt större refugium ovanför fraggkaret på sidan Ledning av pvc till fraggkaren (sitter bara slang nu ) Citera
mrnorton Postat 16 februari 2014 Postat 16 februari 2014 Här kommer en bild på mitt sumpbyggeFacket till vänster ska skummaren stå, nederst till vänster fack i från skummaren, mitten fack, bubbelfälla och sedan retufacket mitten upptill. Till höger fack osmosvatten för på fyllning.Vad kan jag använda de två facken till efter skummaren några förslag?Tänker ta upp två hål i bakkanten för ytavrinningen i från akvariet och ifrån returpumpen. Citera
Coralkiller Postat 7 mars 2014 Postat 7 mars 2014 tänkte det var dax att uppdatera mitt lilla rum Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.