Gå till innehåll

Någon som bott på Coral Island /Koh Hae Thailand


Freddi

Rekommenderade inlägg

Hej, jag undrar om någon varit/bott på Coral Island i Thailand??

Lite nyfiken på om nån har någon info om dykningen därifrån samt om hur stället är för övrigt.

Vi ska bo där i 4 dagar innan vi flyttar oss lite.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Reser man till Phuket så är det oftast västkusten som gäller för de flesta. Som backpacker kommer du kanske till Koh Hae, men det är inte ens säkert bara för att du flänger runt lite varstans. :) Har ni hittat resa dit med något bolag eller hittade ni dit när ni surfade runt på bloggar och reseforum?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Reser man till Phuket så är det oftast västkusten som gäller för de flesta. Som backpacker kommer du kanske till Koh Hae, men det är inte ens säkert bara för att du flänger runt lite varstans. :) Har ni hittat resa dit med något bolag eller hittade ni dit när ni surfade runt på bloggar och reseforum?

Vi har bokat flyg till Phuket sedan bokat boende via nätet!!

Smidigt och bra och framför allt betydligt billigare än boka charter tidigt !!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då har ni gjort helt rätt Freddi.

Vi har gjort på samma sätt när vi har varit runt i både Thailand och Malaysia. Man tjänar en del pengar på det och resan blir väldigt flexibel då man kan ta en natt eller två på ett riktigt lyxhotell om man känner för det, eller bara åka till ett annat land ett par dagar för att se hur där är. Hoppas ni får det trevligt på resan!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag undrar om ni inte menar Koh Haa (de fem öarna) De ligger utanför Koh Lanta och anses vara en av de bästa dykplatserna i den delen av Thailand. De kan ses som en kontur i horisonten på några av de solnedgångsbilder jag har på min blogg.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ön heter faktiskt Koh Hae, även kallad Coral Island.

Här är en länk dit : http://www.phuket-photos.com/frameme.php?page=coral-island.htm

Denna ön ligger söder om Phuket Town alltså syd-öst om själva Phuket halvön.

Det går tydligen en hel del snorklingsbåtar ut dit bara för dagsturer.

Det är inte Koh Haa där var jag och dök förra året.

Då bodde vi på Koh Lanta som också är ett fint ställe!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är förtjust i Thaimat och stamkund på ett ställe. När jag kommit över två curryburkar där bara en bokstav skilde i namnet frågade jag henne om det var olika typer eller felstavat på en burk. Hon sade: Båda är felstavade: Det finns inte en enda bokstav som är rätt på någon av dem.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag firade julafton på Raya Island, strax söder om Phuket (en timme med speedboat). Det går halvdagsturer eller du kan stanna flera dagar. Mycket fisk och häftiga stränder. Jag provade flera öar och Raya var absolut mest sevärt. Men varför inte satsa på Similan? Där hittar du inte bara thailands utan världens bästa snorkling. Så här års lär man kunna se valhajar i Similan så ta med vidvinkel till kameran.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vi har precis kommit hem från en rundresa. Krabi - Lanta - Phi-Phi - Phuket - Khao-Lak - Simulan.

Den bästa snorklingen hittade vi runt Krabi och Lanta. Dagstripper med långsvansbåt. Simulan blev vi mest besvikna på. Kanske man skall dyka med tuber för att det skall bli bättre.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...