Nordin Postat 27 juni 2010 Dela Postat 27 juni 2010 Plectorhinchus chaetodonoides. Även kallad Harlekin sweetlip. Den blir bara 72 cm lång som vuxen Som vuxen är den snygg men inte lika snygg som ungfärgen. Fishbase uppger att den som liten påminner om en giftig plattmask och jag har också hört att den skall påminna om räkstim på sitt sätt av simma som unge. Har själv stött på den i det fria och den hade faktiskt ett mycket ovanligt sätt att simma. Den stod på huvudet och "flaxa" fram och tillbaka så den verkade vara betydligt mer än en individ - det var en unge alltså. Som vuxen är den en utpräglad rovfisk.MVH LasseOkej, Jasså? måste vara läckert att se sånna fiskar i det vilda!, riktigt läckra i vilket fall som hellst! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wretling Postat 13 augusti 2010 Dela Postat 13 augusti 2010 Ungefär 1 år med mitt kar Dock lite problem med färgerna i filmen, grönt och gult blir lite neon, försökte ställa in manuell vitbalans Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 13 augusti 2010 Dela Postat 13 augusti 2010 Häftigt Johan! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
djzimon Postat 13 september 2010 Dela Postat 13 september 2010 Inte helt som det ser ut idag, har rensat lite bland korallerna.. OkkEUqhSLJ4 Mycket tjusigt! gillar ditt mästerverk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas N Postat 17 december 2010 Dela Postat 17 december 2010 Här kommer en liten rulle då jag ger firrarna lite mat. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wretling Postat 13 januari 2011 Dela Postat 13 januari 2011 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
snickarn Postat 13 januari 2011 Dela Postat 13 januari 2011 riktigt fint johan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ballsam Postat 14 januari 2011 Dela Postat 14 januari 2011 japp.snyggt filmat dessutom. riktigt fin riccordea 1 min in i klippet. var har du hittat den? /Samuel Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wretling Postat 14 januari 2011 Dela Postat 14 januari 2011 Den är köpt lokalt hos en privatperson. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Edward Postat 14 januari 2011 Dela Postat 14 januari 2011 Riktigt schysst burk Johan! luftigt och gott om simutrymme Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ted Camenius Postat 14 januari 2011 Dela Postat 14 januari 2011 Snyggt Johan, ser ut o växa bra också Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas N Postat 17 januari 2011 Dela Postat 17 januari 2011 Den korallen som är 3.20 in i klippet är ju sinnessjukt fin. Fint filmat och med bra teknik antar jag. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 22 mars 2011 Dela Postat 22 mars 2011 cLucRZQi9M0 Satt ihop en film igår på karet då vi köpt ny videokamera. Måste ju inviga den på något vettigt sätt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mikoto Postat 22 mars 2011 Dela Postat 22 mars 2011 Vilken mysig skärpa och starka färger. Jag som tycker det är svårt att bara fota i kar. Väldigt fina koraller med. Lite förrörisk med, filmen ger ett intryck av att det är ett ännu större kar än 400L tycker jag :-) Känns som om det är mycket grejer i.Trodde jag såg en fläck på din ruta först på något ställe bara men sedan såg jag att det är min lortiga skärm som fläcken satt på. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.