Gå till innehåll

Behöver snabb hjälp!


libben

Rekommenderade inlägg

SCHIUMATOIO AQUARIUM SYSTEM SKIMM 1200

Är den något att ha?

Behöver få ner en skummare till sumpen som är tyst, systemet har väl 670 liter totalt.

Brommazoo säljer den för under 3000 kr. Hittar ingen som säger något om den direkt. Någon som har erfarenhet av märket? Det är tysthet jag är ute efter. Så tyst som möjligt!

Skulle gärna köpa en Ati bubble master 250 men den hade de inte inne, och jag har väl ingen direkt lust att vänta i 3-4 dagar innan man kan få tag i en vettig skummare. Sen är ju priset rätt så mycket högre.

Någon som kan rekomendera en skummare som är tyst och runt 1200 liter. Vill väl hitta en idag, men det går ju att vänta ut tills lörd-sönd.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Akvarieleasing. Där handlar jag gärna. Var mest för att jag har 10 procent rabatt hos BZ som jag ringde dem och hörde mig för.

Frågan kvarstår fortfarande dock! Är den bra & är den tyst?

Tror polaren har 800 modellen, har för mig det iaf. Och han köper av akvarieleasing. Ska nog ringa akvarieleasing och kolla pris och fråga. De har ju några uppsättningar bakom sig, så de borde ju veta ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har du missat att det finns fler butiker i Stockholm som säljer saltprylar?

Köp en skummare som är erkänt bra och fungerar tyst och fint istället för att göra ett köp av en skummare som ingen verkar ha erfarenhet av. Dessa "outsiders" kan ibland vara en bra affär, men oftast säljs de billigt för att ingen vill köpa dem helt enkelt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan titta och lyssna själv på dom olika modellerna på akvarieleasing, då dom använder dom själva i korallburkarna och i sitt nya visningskar. Jag har bara tittat på dom själv och pratat med personalen i butiken, det räckte för att övertyga mig. Men visst, hade jag 10kkr över så kanske jag lagt de på en KZ... Men troligtvis inte!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Laggeman, de jag känner till är Akvarieleasing, BZ, Akvarielagret & korallrevet. Korallrevet var en väldigt trevlig butik, väldigt personlig. Akvarieleasing är helt ok och BZ åker man till för att alla andra har stängt och de har rätt ok priser på diverse saker. Akvarielagret har lite för lite salt men annars en helt ok butik.

Vilka fler bör jag känna till för övrigt? Triton har jag inte varit på och den i kungsängen (glömt bort namnet just nu)

Men kan väl tänka mig att lägga 4000 kr typ. Och vill ju hitta något idag som jag kan köpa runt 18.30. Frågan är som sagt hur bra de här instant ocean skummarna är. Akvarieleasing kör ju med dem, kanske för att de försöker hålla kostnaderna nere och tycker det är en helt ok skummare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har blivit rekommenderad den, av en säljare jag känner mycket väl. Han skulle aldrig lura på mig nån skit. Aquarium systems gör ju inga skit grejjor i övrigt, så varför skulle denna vara kass ?? Bara att testa....jag är bra sugen själv, bara för att kolla lixsom.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Att den där skummaren skulle klara ett kar på 800 l, enligt spec, ser jag som ett skämt. Det finns ingen möjlighet iom att max diametern på skummaren är 10 cm, mitt stigarrör har den storleken. Känns som om 300 max 400 liter är vad den där klarar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag köpte Instant Ocean 1600 liter

Tyst som fan, returpumpen låter mer. Sjukt lätt att ställa in, smidiga reglage osv. Polaren som har saltvatten kör med 800 modellen i ett 3-400 kar typ. Får väl skriva ett omdömme om den om några veckor. Men den verkar göra jobbet iaf.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag köpte Instant Ocean 1600 liter

Tyst som fan, returpumpen låter mer. Sjukt lätt att ställa in, smidiga reglage osv. Polaren som har saltvatten kör med 800 modellen i ett 3-400 kar typ. Får väl skriva ett omdömme om den om några veckor. Men den verkar göra jobbet iaf.

oj missa att du hade köpt en redan hehe !

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...