Gå till innehåll

Bilder från Peter G 1100L


Peter G

Rekommenderade inlägg

som cirkulation har jag en returpump på ca 5000L och en stremer på 6000L, det räcker gott för mig. att det ser så konstigt ut beror på att pumpen sitter nära den stenen och att det skvalpar upp lite på den.

sjöstjärnan var det kilopris på smiley2.gif.

det finns flera olika små ormsjöstjärnor i karet med det är ytterst sällan man ser dem men jag har sett både blå och orange stjärnor.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Snygg bebis! Är de pelagiska nattetid? För mig ser det ut som en tiofotad räka. Dvs allt från mysis, putsare eller tångräka. Den långa stjärten tyder på pelagisk. Har du settt någon efer ömsning det vill säga 50 % större.

Hemma har jag två, tre misstänkta ungar av Lysmata amboinensis som rusar runt som om de hette Gammarus när ljuset går på på morgonen. Fast antennerna är mycket längre. Ungefär 10 och 12 mm kroppslängd. Omöjigt att ens tänka på att fota. Det vore verkligen kul om du har någon idé om föräldrar till dina!smiley4.gif

Ps. Jag tycker räkor ärminst lika kul som fisk. Ändrar utsende och beteende vid skalömsningarna när de är små. Enkönade, samkönade eller byter kön vid bestämd storlek - ålder - konkurrens. Rovdjur, vegetarianer, symbios =putsare eller parasiter allt finns!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

dessa räkor/mysis blirinte större än4mm i mitt kar ochkollar man på dem med blotta ögat liknar de vanliga putsarräkor.

de är mest nattaktiva men kollar man noga så kan man även seflera av dem på dagen, kanske för att det kryllar av de?

många av dem fastnar i ytavrinngingskammaren, där max även lyckades fota den på bilden.

om jag ber snällt så kanske han kan redigera en av bilderna så man ser lite tydligare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 månader senare...
  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...