Gå till innehåll

opistognathus aurifrons


Lable

Rekommenderade inlägg

Hihi, vi har försökt att styra med vår lite men misslykades totalt, (den valde helt motsatt sida av karet mot vad vi hade tänkt oss). Hoppas att du har bättre lycka! Och när det gäller att ha fler än en så kör på, dom ska visst trivas ännu bättre när dom är flera. Vi har sökt efter en till men inte hittat nån i vår närhet än.......

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

kan ni inte försöka att få en akvariehandlare att beställa hem en vid nästa beställning?

jag vet en kille som åkte ner till korallrevet i södertälje (där jobbar jag, främst på lördagar) för han hade beställt en barracuda!! Den var verkligen hur snygg och cool som hälst! :-D

OnT: kul också om de kunde dela samma håla :-) som ett riktigt par. Är dessa hermafroditer eller har de bestämda kön?

mvh. Nino

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag hade en aurifrons i mitt mollyhotel, tyvärr hoppade den över till filtret(nu är den vägen stängd). Finns bara positivt att säga om den fisken. Den mest personliga och underhållande fisk jag haft under 40 år, jag köper en ny så fort jag hittar den igen. Okey den gapar stort men det är det enda den är snäll på gränsen till fjollig, enda gången den verkar ha tendenser till att bli arg är om någon ,tex eremit eller snigel ramlar ner i hålet då greppar den tag om det och bär iväg det så långt som möjligt eller om den inte är nöjd med sin håla då kan den helt plötsligt gräva ut hela hålan så det ser ut som en stor krater sen börjar den om att bygga en ny håla. Aurifrons = akvarieunderhållning på högsta nivå...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu måste jag bara ha ett par! :-D Verkar vara en väldigt intressant fisk! Men vad gör det när den inte gräver, schyfflar bort inkräktare eller försvarar sitt revir?

Ingen som vet ngt om könen? är de hermafroditer eller har de bestämda kön? isåfall, hur ser hanen och honan ut?

mvh.Nino

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

har ingen aning om skillnader på hane/hona, skulle själv vilja veta då vi funderar på en till :-) När det gäller beteendet i övrigt så skulle jag säga att den är ständigt på sin vakt, ligger i hålan och har uppsikt över alla andra, en notorisk städare, fixar på sin håla i stort sett hela tiden. Den verkar sällan vara nöjd över hur hans "hus" ser ut så det både spottas sand ut ur hålan men även in i hålan om den tycker att det saknas på nått ställe.......En riktig pedant fisk. Väldigt underhållande i alla fall :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Glad påsk på dig själv!

Jodå, han är en klar favorit i karet;)

Jag tycker oxå att rörmasken är väldigt fin! Har ett gäng på tillväxt oxå, eller rättare sagt, massor på tillväxt...........synd att det är en bit till dig annars så skulle jag lätt ta med nån till dig, skulle behöva bli av med några. Ska iof ner till sthlm i Aug men det är ju ett tag tills dess:skrattar:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...