holken Postat 11 april 2009 Dela Postat 11 april 2009 Pecis detta har vi upptäckt med vår oxå, men om vår inte har tillgång till sakerna just vid sin håla så simmar han runt och letar det han vill ha. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lable Postat 11 april 2009 Författare Dela Postat 11 april 2009 men tror ni att man kan styra honom åt rätt håll? jag hade tänkt att ha lite dupare sand på ena sidan och lite mindre på andra. försökat går väl.mvh. Nino Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NephruruS Postat 11 april 2009 Dela Postat 11 april 2009 Självklart ska du försöka, tror inte att det blir några större problem med att bestämma lite halvt vart han ska befinna sig =) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lable Postat 11 april 2009 Författare Dela Postat 11 april 2009 jag ska försöka att styra dem så mycket som möjligt åt rätt håll nu säger jag dem för att det finns funderingar på ett par :-O Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
holken Postat 11 april 2009 Dela Postat 11 april 2009 Hihi, vi har försökt att styra med vår lite men misslykades totalt, (den valde helt motsatt sida av karet mot vad vi hade tänkt oss). Hoppas att du har bättre lycka! Och när det gäller att ha fler än en så kör på, dom ska visst trivas ännu bättre när dom är flera. Vi har sökt efter en till men inte hittat nån i vår närhet än....... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lable Postat 11 april 2009 Författare Dela Postat 11 april 2009 kan ni inte försöka att få en akvariehandlare att beställa hem en vid nästa beställning? jag vet en kille som åkte ner till korallrevet i södertälje (där jobbar jag, främst på lördagar) för han hade beställt en barracuda!! Den var verkligen hur snygg och cool som hälst! :-DOnT: kul också om de kunde dela samma håla :-) som ett riktigt par. Är dessa hermafroditer eller har de bestämda kön? mvh. Nino Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
moss Postat 12 april 2009 Dela Postat 12 april 2009 jag hade en aurifrons i mitt mollyhotel, tyvärr hoppade den över till filtret(nu är den vägen stängd). Finns bara positivt att säga om den fisken. Den mest personliga och underhållande fisk jag haft under 40 år, jag köper en ny så fort jag hittar den igen. Okey den gapar stort men det är det enda den är snäll på gränsen till fjollig, enda gången den verkar ha tendenser till att bli arg är om någon ,tex eremit eller snigel ramlar ner i hålet då greppar den tag om det och bär iväg det så långt som möjligt eller om den inte är nöjd med sin håla då kan den helt plötsligt gräva ut hela hålan så det ser ut som en stor krater sen börjar den om att bygga en ny håla. Aurifrons = akvarieunderhållning på högsta nivå... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lable Postat 12 april 2009 Författare Dela Postat 12 april 2009 Nu måste jag bara ha ett par! :-D Verkar vara en väldigt intressant fisk! Men vad gör det när den inte gräver, schyfflar bort inkräktare eller försvarar sitt revir? Ingen som vet ngt om könen? är de hermafroditer eller har de bestämda kön? isåfall, hur ser hanen och honan ut? mvh.Nino Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
holken Postat 12 april 2009 Dela Postat 12 april 2009 har ingen aning om skillnader på hane/hona, skulle själv vilja veta då vi funderar på en till :-) När det gäller beteendet i övrigt så skulle jag säga att den är ständigt på sin vakt, ligger i hålan och har uppsikt över alla andra, en notorisk städare, fixar på sin håla i stort sett hela tiden. Den verkar sällan vara nöjd över hur hans "hus" ser ut så det både spottas sand ut ur hålan men även in i hålan om den tycker att det saknas på nått ställe.......En riktig pedant fisk. Väldigt underhållande i alla fall :-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lable Postat 12 april 2009 Författare Dela Postat 12 april 2009 Haha perfektionistisk fisk helt klart ett måste i mitt akvairum :-) jag får ta och höra med chefen om könen :-) Vad kostar en aurifrons ungefär? mvh Nino Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
holken Postat 12 april 2009 Dela Postat 12 april 2009 Minns faktiskt inte vad den kostade men runda slängar 200-300 kronor :-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lable Postat 12 april 2009 Författare Dela Postat 12 april 2009 helt klart värd priset i mina ögon Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
holken Postat 12 april 2009 Dela Postat 12 april 2009 du får meddela oss när du har hört med chefen om könen :-) Skulle vilja veta själv oxå Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
holken Postat 12 april 2009 Dela Postat 12 april 2009 Jo det är den.......:-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lable Postat 12 april 2009 Författare Dela Postat 12 april 2009 mjo jag ska ta ett snack med chefen. Jag frågar om pris, kön, eventuellt förökning och annat jag kommer på Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
holken Postat 12 april 2009 Dela Postat 12 april 2009 Den sista bilden är tagen just efter att han har kastat ut sjöstjärnan från sin håla.......Kom ihåg att skriva vad chefen sa, vill verkligen veta vi oxå Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lable Postat 12 april 2009 Författare Dela Postat 12 april 2009 gullig han är ^^ hoppas verkligen att han är er favoritfsk det förtjänar han säkert! snygga kalkrörsmarkar du har btw! jag vill också verkligen veta så berättar jag allt jag vet sen glad påsk till er ^^ Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
holken Postat 12 april 2009 Dela Postat 12 april 2009 Glad påsk på dig själv!Jodå, han är en klar favorit i karet;)Jag tycker oxå att rörmasken är väldigt fin! Har ett gäng på tillväxt oxå, eller rättare sagt, massor på tillväxt...........synd att det är en bit till dig annars så skulle jag lätt ta med nån till dig, skulle behöva bli av med några. Ska iof ner till sthlm i Aug men det är ju ett tag tills dess:skrattar: Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mano Postat 13 april 2009 Dela Postat 13 april 2009 Jag har försökt få tag på ett par av denna fisk sen september så om någon vet vart man kan få tag på dem så blir jag mycket glad. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lable Postat 13 april 2009 Författare Dela Postat 13 april 2009 man kan ju fråga i olika saltvattensbutiker om de kan beställa en sån så kommer den med nästa sändning :-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mano Postat 13 april 2009 Dela Postat 13 april 2009 Det var just det jag gjorde i september och i december i ytterligare en butik och ingen av dem har lyckats få fram någon ännu . Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lable Postat 13 april 2009 Författare Dela Postat 13 april 2009 du kanske ska testa någon annan butik ;-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.