alofstrand Postat 14 februari 2012 Dela Postat 14 februari 2012 hur funkar det med dina ledramper nu då? har du grym tillväxt?ha det gott Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
a.nilson Postat 14 februari 2012 Författare Dela Postat 14 februari 2012 hur funkar det med dina ledramper nu då? har du grym tillväxt?ha det gottÄr helnöjd med LED ljuset. Nu när mitt Ca är alldeles för lågt så ser jag ändå nya tillväxtzoner på flera koraller, blir kul att se skillnaden sen när jag fått rätt på alla vatten värden. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
a.nilson Postat 15 februari 2012 Författare Dela Postat 15 februari 2012 fick ett lite paket med bla Ca i pulver o flytande-form idag så nu är karet fått en liten dos Ca. kommer försöka öka Ca sakta men säkert under 1-1½v nu. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
a.nilson Postat 20 februari 2012 Författare Dela Postat 20 februari 2012 Sakta o säkert ökar Ca är nu uppe nästan 300 från 250. Blev ett lite större vb igår med. Äntligen så börjar en del koraller få fram mer av färgerna. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
a.nilson Postat 24 februari 2012 Författare Dela Postat 24 februari 2012 Mätte lite nu ikväll. Ca 350 Mg 1650 (rent för högt)Kh 7-8 (lite lågt)Fosfat 0,03 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
soft_jonis Postat 2 mars 2012 Dela Postat 2 mars 2012 Var och hälsade på hos Anders igår och hade kameran med mig. Knäppte några bilder.....[ATTACH=CONFIG]71404[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]71405[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]71406[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]71407[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]71408[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]71409[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]71410[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]71411[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]71412[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]71413[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]71414[/ATTACH]bild 5,6 och 7, vilket objektiv har används? fantastiska bilder Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bengan Postat 2 mars 2012 Dela Postat 2 mars 2012 bild 5,6 och 7, vilket objektiv har används? fantastiska bilderJag använde ett Canon 60mm macroobjektiv. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
soft_jonis Postat 2 mars 2012 Dela Postat 2 mars 2012 Thx! eos is the shit:) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
a.nilson Postat 4 mars 2012 Författare Dela Postat 4 mars 2012 Har skaffat en GHL doserpump idag, så imorgon blir det till att jaga dunkar som går in under karet. Har max 20x65cm över. Tack Manne för recepten. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
a.nilson Postat 5 mars 2012 Författare Dela Postat 5 mars 2012 Lite nya bilder. En del koraller börjar få tillbaka färgerna efter långt om länge.ursäkta bildkvalitén fotat med mobil. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
blackizzz Postat 5 mars 2012 Dela Postat 5 mars 2012 Ser mycket trevligt ut! Är det en sjögurka på bild nummer 3? Såg lite mysko ut Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
a.nilson Postat 6 mars 2012 Författare Dela Postat 6 mars 2012 Ser mycket trevligt ut! Är det en sjögurka på bild nummer 3? Såg lite mysko ut Helt rätt. Det är min "lilla" sjögurka. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Freddi Postat 6 mars 2012 Dela Postat 6 mars 2012 Ser bra ut Anders !!!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
a.nilson Postat 11 mars 2012 Författare Dela Postat 11 mars 2012 Har fått rätt på Ca nu 440, kh är hyfsat stabilt på ca 8. Mg ligger fortfarande rent för hög ca 1650. Nåt tips på hur man kan sänka mg? Eller ska jag fortsätta som jag gör o ge f_n i det i vänta på att det sjunker själv? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
nike83 Postat 12 mars 2012 Dela Postat 12 mars 2012 jag tror du kan låta det vara och göra vattenbyten som vanligt, så kommer det lägga sig! du bör ju ha viss förbrukning! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
a.nilson Postat 12 mars 2012 Författare Dela Postat 12 mars 2012 jag tror du kan låta det vara och göra vattenbyten som vanligt, så kommer det lägga sig! du bör ju ha viss förbrukning!Får försöka hålla jämt på de andra o vänta på det går ner. Har inte riktigt koll på hur hög mg förbrukning jag har. Det växer på bra så får väl mäta igen om några dagar innan doserpumpen startas. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
a.nilson Postat 18 mars 2012 Författare Dela Postat 18 mars 2012 Har skaffat några nya invånare i helgen, en ny mussla samt en liten korall. Ska försöka fota imorgon. Har kopplat in doserpumpen för nån dag sen så det blir till att mäta lite nu i dagarna. Har inte hunnit sätt mig in riktigt i hur den programeras bäst/lättast. Bör den gå på auto eller manual? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
evillennart Postat 19 mars 2012 Dela Postat 19 mars 2012 Auto så kör den själv. Vid manuell så doserar du själv, man håller inne knappen.Sent from my GT-I9103 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
a.nilson Postat 19 mars 2012 Författare Dela Postat 19 mars 2012 Auto så kör den själv. Vid manuell så doserar du själv, man håller inne knappen.Sent from my GT-I9103 using TapatalkVad jag förstått i program-menyn så ska manual-mode vara med "timer" där man bestämmer vilka tider som det skall doseras, auto så bestämmer den själv när. Eller är jag helt ute i det blå? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
a.nilson Postat 19 mars 2012 Författare Dela Postat 19 mars 2012 ny mussla. blev väldigt blå på bilden. fläckarna är mintgröna IRL. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Freddi Postat 6 juni 2012 Dela Postat 6 juni 2012 Tackar för idag Anders !!!Alltid lika trevligt!!Tackar även för fraggarna som nu är utplacerade!!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
a.nilson Postat 6 juni 2012 Författare Dela Postat 6 juni 2012 tack själv. alltid lika kul med trevligt besök. hoppas att de nu tar sig hos dig med. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
a.nilson Postat 16 augusti 2012 Författare Dela Postat 16 augusti 2012 För en tid sen så tog min zeostart slut o jag såg att mina oönskade alger började återkomma så började jag dosera häxbryggden (V.Ä.S) nu är fosfatet nere på 0.00! Mitt nitrat-test hade gått ut så det blir till att skaffa nytt. Men har sett att mina flakväxande montiporor börjat ljusna väldigt mycket. Så det känns som att jag ligger farligt nära gränsen nu. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
a.nilson Postat 23 september 2012 Författare Dela Postat 23 september 2012 bilderna är sen början av aug. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 23 september 2012 Dela Postat 23 september 2012 Snyggt Anders Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.