a.nilson Postat 16 september 2010 Författare Postat 16 september 2010 då åter står det 1 st hepatus o 1st tennentii. Citera
a.nilson Postat 18 september 2010 Författare Postat 18 september 2010 Har plockat massa fireworms ikväll. Fick upp ca 25st under mina musslor, tjocka som ett lillfinger. Dom är så jävla äckliga!!! Citera
Nordin Postat 18 september 2010 Postat 18 september 2010 Usch! finns inge värre än dom alltså!!. vetteklån vart mina tagit vägen har inte sett nån på ett bra tag, min Sixline har sett ovanligt tjock ut iallafall Citera
a.nilson Postat 18 september 2010 Författare Postat 18 september 2010 Usch! finns inge värre än dom alltså!!. vetteklån vart mina tagit vägen har inte sett nån på ett bra tag, min Sixline har sett ovanligt tjock ut iallafall har testat med det mesta o inget vill äta mina "monster" Citera
a.nilson Postat 14 oktober 2010 Författare Postat 14 oktober 2010 blir inflyttning i huset nu om 1-2v. som det ser ut nu så lär karet få flytta in efter oss. kommer att slänga ut annons på fiskar o lite diverse inom kort. kommer göra en total omstart vid flytten. Citera
a.nilson Postat 5 november 2010 Författare Postat 5 november 2010 Nya karet kommer nästa vecka!!Det ska säkras för bläckfisk direkt. Nån vecka senare kommer det nuvarande karet hit. Citera
totto Postat 6 november 2010 Postat 6 november 2010 Vad fräckt med en bläckfisk! vilken sort har du tänkt dig? Citera
a.nilson Postat 6 november 2010 Författare Postat 6 november 2010 Har tänkt prova först med en 8-armad, går det inte så får det bli en eller 2 10-armade sepia. Citera
maxan Postat 15 november 2010 Postat 15 november 2010 Du körde ett P120 innan du bytte till denna burk med storleken 170x65x65. Finns det något du "ångrar" med storleken, tänkte om det fanns något du skulle velat göra annorlunda? Annan ytavrinning? Annan konstruktion på bänken? Sitter själv med ett P120 men funderar på något nytt någonstans i den storleken. Tänkte höra om det fanns några bra "lessons learned" Jag är lite sugen på att köra mitt nästa kar med en riktigt lång C2C-avrinning... Citera
a.nilson Postat 15 november 2010 Författare Postat 15 november 2010 Du körde ett P120 innan du bytte till denna burk med storleken 170x65x65. Finns det något du "ångrar" med storleken, tänkte om det fanns något du skulle velat göra annorlunda? Annan ytavrinning? Annan konstruktion på bänken? Sitter själv med ett P120 men funderar på något nytt någonstans i den storleken. Tänkte höra om det fanns några bra "lessons learned" Jag är lite sugen på att köra mitt nästa kar med en riktigt lång C2C-avrinning...Konstruktionen på bänken är ändrad till flytten. Beställde ny stålställning med höjd på 92cm istället för den gammla i trä med sammahöjd. Tänk bara på hur du ska ha sumpen. Annars är jag nöjd. Citera
maxan Postat 15 november 2010 Postat 15 november 2010 Konstruktionen på bänken är ändrad till flytten. Beställde ny stålställning med höjd på 92cm istället för den gammla i trä med sammahöjd. Tänk bara på hur du ska ha sumpen. Annars är jag nöjd.Varför byte till stålställning? Mindre totalvikt? Mer utrymme under akvariet? Citera
a.nilson Postat 15 november 2010 Författare Postat 15 november 2010 Varför byte till stålställning? Mindre totalvikt? Mer utrymme under akvariet?Blir snyggare o lättare att komma till i sumpen. Vikten är nog skitsamma. Citera
maxan Postat 15 november 2010 Postat 15 november 2010 Blir snyggare o lättare att komma till i sumpen. Vikten är nog skitsamma.Har du byggt in din underdel/sump eller är det öppet under akvariet? Jag har scannat igenom nästan alla sidor i din tråd för att försöka hitta en bild till lite inspiration men inte lyckats Tänkte eftersom du skrev in "snyggare" så kanske du ser ditt innanmäte var och varannan dag.. Har du tänkt ställa ramen direkt på golvet eller kommer du ha justerbara fötter? Jag byggde en kanske inte allt för inspirerande bänk till mitt P120 som står på 10 st justerbara fötter.. Citera
a.nilson Postat 15 november 2010 Författare Postat 15 november 2010 Har du byggt in din underdel/sump eller är det öppet under akvariet? Jag har scannat igenom nästan alla sidor i din tråd för att försöka hitta en bild till lite inspiration men inte lyckats Tänkte eftersom du skrev in "snyggare" så kanske du ser ditt innanmäte var och varannan dag.. Har du tänkt ställa ramen direkt på golvet eller kommer du ha justerbara fötter? Jag byggde en kanske inte allt för inspirerande bänk till mitt P120 som står på 10 st justerbara fötter..Jag kommer ha justerbara fötter o dörrar då den nya ställningen då jag insett att det aldrig kommer att bli några på den gammla. För att slippa se eländet så satte min sambo fast tyg för den förra. Denna gång sa all el vara dragen innan karet kommer på plats. Citera
a.nilson Postat 29 november 2010 Författare Postat 29 november 2010 Det lilla snöovädret ställer till det lite för flytt av karet. Karet var planerat att flytta för nån vecka sen med pga lite tråkigheter i familjen så blev det fram flyttat till denna vecka men som det ser ut nu så lär det få dröja lite till. Förhoppningsvis kommer det till huset inom mycket kort. De flesta fiskarna är nu reserverade o inväntar tömning av karet så de kan få byta ägare. Citera
a.nilson Postat 29 november 2010 Författare Postat 29 november 2010 Det lilla snöovädret ställer till det lite för flytt av karet. Karet var planerat att flytta för nån vecka sen med pga lite tråkigheter i familjen så blev det fram flyttat till denna vecka men som det ser ut nu så lär det få dröja lite till. Förhoppningsvis kommer det till huset inom mycket kort. De flesta fiskarna är nu reserverade o inväntar tömning av karet så de kan få byta ägare. Citera
a.nilson Postat 21 januari 2011 Författare Postat 21 januari 2011 Efter mång om o men så är det äntligen på G.nya ställingen är på plats o då passar det ju bra med ny större sump oxå.den nya sumpen är på 375l som jag har tänkt dela av för osmos i en del samt större plats för skummare o övrig teknik. som man kan se på bilden så finns det ganska mycket silicon-rester kvar av gammal btn- bakgrund, så kvällen är räddad! Citera
blackizzz Postat 21 januari 2011 Postat 21 januari 2011 nytt kar och ny sump till det gamla, satsning =P ja sitta och skrapa silicon är inte det roligaste som finns =/ men det går ju ganska snabbt så fort man fått in snitsen Citera
Freddi Postat 21 januari 2011 Postat 21 januari 2011 Efter mång om o men så är det äntligen på G.nya ställingen är på plats o då passar det ju bra med ny större sump oxå.den nya sumpen är på 375l som jag har tänkt dela av för osmos i en del samt större plats för skummare o övrig teknik. [ATTACH]52549[/ATTACH]som man kan se på bilden så finns det ganska mycket silicon-rester kvar av gammal btn- bakgrund, så kvällen är räddad!Låter som en kul kväll kompis !!Nått gott att dricka till så kanske det blir lite roligare!! Citera
a.nilson Postat 21 januari 2011 Författare Postat 21 januari 2011 nytt kar och ny sump till det gamla, satsning =P ja sitta och skrapa silicon är inte det roligaste som finns =/ men det går ju ganska snabbt så fort man fått in snitsenOm man nu ska starta om o så är det väl lika bra att göra det rejält. Eller hur?Som Freddi sa: nåt gott att dricka under tiden så blir det lite roligare. Citera
blackizzz Postat 21 januari 2011 Postat 21 januari 2011 ja det är ju klart! planerar du någon uppdatering på utrustningen? Citera
a.nilson Postat 21 januari 2011 Författare Postat 21 januari 2011 ja det är ju klart! planerar du någon uppdatering på utrustningen?Finns risk för att det kommer en vortech till. Annars blir det inte så mycket nytt i teknikväg. Däremot så kommer fiskarna bytas ut. Blir nån ny kirurg o nån stimfisk. Citera
Bengan Postat 23 januari 2011 Postat 23 januari 2011 Härligt att det är på gång nu! Ser fram emot resultatet! Citera
a.nilson Postat 24 januari 2011 Författare Postat 24 januari 2011 Härligt att det är på gång nu! Ser fram emot resultatet!då är vi 2.ska bli så skönt att få hem allt. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.