Freddi Postat 22 juli 2009 Postat 22 juli 2009 Var hos Bengt på marinakvariet idag. Blev en Sohal o en fin mussla samt nåna koraller. Blev riktigt nöjd med köpen. Ska försöka fixa bilder d närmaste dagarna.Kul att du hittade något uppe hos Bengt.Får hoppas på att bilderna kommer upp snart då vi väntar på dem !!Det blir kanske snart en liten fragg till dig av den gul/gröna självlysande korallen du vill ha !!Ha det. Citera
a.nilson Postat 23 juli 2009 Författare Postat 23 juli 2009 Bengt hade mycket fint, så det lär bli fler besök där. när jag kom hem idag så såg jag att min banggai ruvar ägg nu. en fragg på den freddi ser jag framemot. Citera
amatören Postat 23 juli 2009 Postat 23 juli 2009 bilder anders bilder.........man får kanske åka upp dit till marinakvariumet. Citera
_Manne_ Postat 23 juli 2009 Postat 23 juli 2009 bilderna anders! var är dom... vilken mussla blev det ?mvh manne Citera
a.nilson Postat 23 juli 2009 Författare Postat 23 juli 2009 Det kommer bilder så fort som möjligt. Får ju bara skit kassa bilder med vår kamera. Citera
a.nilson Postat 24 juli 2009 Författare Postat 24 juli 2009 2 bilder med mobil-kamera.nya musslanAcanthurus Sohal kommer fler bilder inom kort. Citera
a.nilson Postat 24 juli 2009 Författare Postat 24 juli 2009 Bilderna är inte rättvisa. Det ser bättre ut live. Citera
Ricke Postat 24 juli 2009 Postat 24 juli 2009 Jädrara vad blå korallen är, vilken acropora art är det? Citera
Ted-m Postat 24 juli 2009 Postat 24 juli 2009 Kan bara hålla med har du spray målat eller?Lär ju vara så blå pga zeovit blir troligen mörkare i ett "vanlig" kar? Citera
a.nilson Postat 24 juli 2009 Författare Postat 24 juli 2009 Vet inte riktigt vad den heter, men Bengan eller Ted vet kanske? Citera
a.nilson Postat 24 juli 2009 Författare Postat 24 juli 2009 Kan bara hålla med har du spray målat eller?Lär ju vara så blå pga zeovit blir troligen mörkare i ett "vanlig" kar?det lär vara zeoviten som gör sitt.när jag hade den i mitt förra kar så va den gråblå med blå utväxt o polyper. Citera
Bengan Postat 24 juli 2009 Postat 24 juli 2009 Ser ut som riktiga kanon köp! Ska komma förbi och se det live snart.Jag har så jag kan sälja fraggar av den blå acroporan Anders har. Citera
Ricke Postat 24 juli 2009 Postat 24 juli 2009 Ser ut som riktiga kanon köp! Ska komma förbi och se det live snart.Jag har så jag kan sälja fraggar av den blå acroporan Anders har. Om det är zeoliten som gör den så blå så slänger jag inte ut en massa pengar på brun acropora hehe. Citera
a.nilson Postat 24 juli 2009 Författare Postat 24 juli 2009 Rätt näringsvärde så blir den blå. Bengan kör inte zeovit nu o hans e fortfarande blå fast lite mörkare. Citera
_Manne_ Postat 24 juli 2009 Postat 24 juli 2009 Ser ut som riktiga kanon köp! Ska komma förbi och se det live snart.Jag har så jag kan sälja fraggar av den blå acroporan Anders har. bara o plutta i en fragg i mitt kar då bengan.! så har du en fragg o hämta sen när du drar igång på allvar igen.mvh manne Citera
Freddi Postat 24 juli 2009 Postat 24 juli 2009 bara o plutta i en fragg i mitt kar då bengan.! så har du en fragg o hämta sen när du drar igång på allvar igen.mvh manneHmm, som du kanske läst i hans tråd så behöver Bengan kanske någon peng för fraggarna han säljer.Fraggar kan han nog få en då sedan när han kommit i fas igen lite senare då han har delat ut en och annan innan.Bara en tanke så här en fredags kväll!! Citera
_Manne_ Postat 25 juli 2009 Postat 25 juli 2009 Hmm, som du kanske läst i hans tråd så behöver Bengan kanske någon peng för fraggarna han säljer.Fraggar kan han nog få en då sedan när han kommit i fas igen lite senare då han har delat ut en och annan innan.Bara en tanke så här en fredags kväll!!vad jag vet så ligger jag o bengan jämt ang fraggar , men jag ger gärna bengan en peng för några fraggar om han verkligen vill sälja, då bengas fraggar är enligt mig i bästa klass.. jag har erbjudit min hjälp ett flertal gånger.mvh manne Citera
a.nilson Postat 26 juli 2009 Författare Postat 26 juli 2009 Bengan har varit o fotat lite här idag. han skulle lägga upp bilderna inom kort.annars tickar allt på som vanligt. alla kirurgerna kommer överens nu, blev ju lite slagsmål ibörjan. funderar på att skaffa nån kirurg till, vet dock inte vilken. förslag?idag finns en hepatus, japonicus, flavescens o en sohal. Citera
Bengan Postat 26 juli 2009 Postat 26 juli 2009 Lite bilder från Anders fina kar! En Bangaii med godis i munnen.Nån som vet vad detta är? Troligtvis någon slags filtrerare. Anders hade väldigt många sådana i karet. Citera
Datate Postat 26 juli 2009 Postat 26 juli 2009 Vad kör du för tillsatser i ditt kar. Hade en sån superblå acro förut, men efter att jag slutat med B-balance så har den gått tillbaka till att bli blågrå med ljusblå toppar. Kanske har även näringsämnena gått upp, vilket gynnat färgerna på montipororna. Citera
rickard598 Postat 26 juli 2009 Postat 26 juli 2009 Skitfina bilder. Måste fråga dig, vad har du för värden i fosfat nitrat?! oförskämd fråga kanske men undrar bara Citera
a.nilson Postat 26 juli 2009 Författare Postat 26 juli 2009 Vad kör du för tillsatser i ditt kar. Hade en sån superblå acro förut, men efter att jag slutat med B-balance så har den gått tillbaka till att bli blågrå med ljusblå toppar. Kanske har även näringsämnena gått upp, vilket gynnat färgerna på montipororna.Jag doserar zeostart, spongepower, jod,järn,polsextra, k-b balance, samt kalium då o då. Citera
Datate Postat 26 juli 2009 Postat 26 juli 2009 Ingen Zeobak eller Zeofood2?Kör du B-balance kontinuerligt, eller bara då å då vid behov? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.