Gå till innehåll

Undrar om någon har kollat på denna LED!


Yamis

Rekommenderade inlägg

  • Svar 61
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Lampan kom idag, den är snygg kommer med olika alternativ häng eller fast i akvariet... den lyser sådär starkt men det blir snyggt ljus, man kan ändra ljuset vita tända, moon eller blåvit, enligt papperna är det två vita 12000k en actinic i mitten... Led så klart... har inget i akvariet ännu så att jag kan inte vissa hur det ser ut men lägger bilder så fort jag börjar....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Här kommer lite bilder inte jätte bra ännu.. akvariet är 80x35x45 fick göra lite justeringar för att den ska passa... lampan är ca 61x21x3 akvariet är ännu ej igång och lägger bilder för dem nyfikna... det går inte bilderna är förstora... vänta....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ser ju lovande ut... man kanske ska ta och beställa en sån också då... blir det så bra ljus som på youtube videon och jämförelse bilderna på sidan 1 så ska jag ha en sån... synd du inte hade nån korall i karet så man fick se hur färgerna på dem blir med ljuset...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest torstenj

Ser spännande ut, hur är det med Månljus etc, finns där inbyggda kontroller för detta som följer månens tider etc, mr 1800, klart intressant

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad tror ni om att bygga en LED armatur? Köpte en spotlight och bytade ut lampan till en med 21 leds på totalt 1,7 watt.... när jag har på min 150w Mh och 4*24w t5 så lyser denna ensamma LED mer.

Den når enda ner på bottnen och den ger korallerna den färg som bilderna på sidan 1 visar.. blir en j-vla skillnad...

om man då köper 20 sånna här leds, och kör 10 vita och 10 blåa... så borde det väl bli bra?

fast hus vitt ska ljuset vara? för där står inget hur många Kelvin det vita ska vara!?!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

vilken lampa var det du köpte ?? har kollat in flera lampor men aldrig vågat köpa då jag ej trodde det skulle funka.

6341863418.jpg MR16 downlight, mattsilver

Max 12V/35W6394263942.jpg LED spotlight vit - 21 led

MR16 - GU5,3 / 12V - 1,4W6394563945.jpg LED spotlight blå - 21 led

MR16 - GU5,3 / 12V - 1,4W4424944249.jpg LED-tranformator 23W

Lämplig för ca 10 LED lampor

detta har jag idag.. dock bara 2 st som månljus, men calle (abrahamsson) kommer att bygga en platta med 5 vita och 5 blåa, så får vi se om det funkar.. gör det det, så kommer jag att bygga en till mig med 13 vita och 12 blåa som kväll/morgon ljus och 2 blå som mån...

Här en bild på hur en LED ser ut. tänk då 27 st... korallerna får skitfina färger i detta blå ljus, och det lyser även blått genom Mh:n när den är igång, så skarpt är det... bilden är lite dålig, och batteriettog slut, så kunde inte fota om.. annars ahde där kommit närbilder på korallerna, men kan lova att mina ser ut som på bilderna på första sidan, där dom jämför t5 och ledarmaturen...

post-4012-14468917276325_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest torstenj

Kan bara hålla med, passa på att är till Håkanstorp i helgen för det är grymt bra. Han har dessutom fått in koraller till bra priser. Mr 1800

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan bara hålla med, passa på att är till Håkanstorp i helgen för det är grymt bra. Han har dessutom fått in koraller till bra priser. Mr 1800

var nere i malmö och körde in om där, men jag tyckte inte där var nåt direkt... LED ljusen var inget som var intressant heller för min del... alldeles för "fjuttiga" om man jämför med dessa som denna tråden skapades för...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ser att jag var nämnd på sidan 2 haha. jo nu har jag köpt en massa lampor från kjell men de hade inte blå hemma så blev vita led på 1,4Watt. det lyser på bra men, riktar jag en lampa(21 LED) rakt ner så lyser det upp bra. tar jag sen en till likadan o riktar på samma ställe så blir det nästan mer än dubbelt så ljust där det nu träffar tycker jag.. så då borde jag köpa 80 st typ för att ersätta mh men nu hade jag bara tänkt att ha dessa istället för T5 och då funkar det nog. ska prova o bygga en platta/hållare till 5 vita och 5 blå så får jag se hur det blir. kan kanske slänga upp en bild sen när prototypen är klar.

Fast nu när jag kollat på led armaturer så ser det ju riktigt fint ut. dollarn kanske kan gå ner några kronor till så man kan köpa en .

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns mycke starkare Ledlampor, phillips har Rebel led master .. 9w motsvarar ca 35 halogen det finns i olika färger vet ej exakt var det kostar men gissar runt 300+kr har fått en men tyvärr är det varmvit.. behövs nog en hel del annars finns det LEDtube T8 som man kan användas i kanske nano eller i sumpen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Yamis vilken modell på Led:n o från vilken sida beställde du.

Tänker nog själv skaffa en Led armatur för att komplettera eller ersätta belysningen i ett RSM

men har inte kollat in denna Led tidigare,kanske lite tidigt men vad är första intrycket av belysningen

kvalite,vitt bllått ljus.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

jag köpte min lampa från eco-lamps.com, nej det går inte att tidsbestämma moon, dag, actinic. ticker dock att det inte gör så mycket.. actinic är jätte stark det gör ont i ögönen nästan... moon är bra . Ljuset liknar M.H det är gamska mycke ljus speciellt på natten är lite osäkert om det är nog till en 60cm+djup akvarium just nu testar jag mest till en 112lt. Det blir varm, inte som en MH men som en t5.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...