Gå till innehåll

Undrar om någon har kollat på denna LED!


Yamis

Rekommenderade inlägg

  • 2 månader senare...
  • Svar 61
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

  • 2 veckor senare...

Jag funderar lite på att bygga en egen ramp av kjell&companys led's, de har vita 3,2w som ger ca 100lm samt blåa 1,4w...priserna var rätt ok och det verkar busenkelt att sätta ihop.

Tyvär e jag ganska osäker på om det kommer ge nog med ljus en bit ner i karet...har inte kunnat få fram exakt färgtemp eller våglängd på dem heller.

Någon annan som kollat på dem?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Art nr. 63991 LED spotlight vit - 48 led

MR16 - GU5,3 / 12V - 3,2W

Står 100 lumen på den. Transformatorn de rekomenderar har en utström på 1,8A...är ju en del mer än på de som visas i testet, kan det ge något? Jag ska tillägga att jag inte är expert på el eller belysning överhuvudtaget.

Vill egentligen bara kunna sätta upp något nu när jag startar upp och det vore ju roligt att se om dessa funkar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Varje sådan är 5cm i diameter och du lär i stort sett packa en hel panel med sådana för att få till det. Med 109:- styck kan det bli lite intressant.

Det alternativ jag tänkt mig använder ca 60st dioder (30 vita, 30 blå) för en jämn spridning över 150cm. Hur stor burk hade du tänkt dig? Över en kub skulle kanske GU5.2 lösningen funka men det blir nog en smula klumpigt....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...