Ragman Postat 30 april 2009 Författare Postat 30 april 2009 gick in o kollade på mina bud på ebay och såg nu att han hade skickat alla dom 6 som jag blev överbjuden på till mig också. undras vad man ska göra nu ??
NephruruS Postat 30 april 2009 Postat 30 april 2009 gick in o kollade på mina bud på ebay och såg nu att han hade skickat alla dom 6 som jag blev överbjuden på till mig också. undras vad man ska göra nu ??avvakta och se vad som händer, dom ska väl inte skicka ut en vara innan du betalat för den?
Ragman Postat 30 april 2009 Författare Postat 30 april 2009 nej det ska dom inte ?? det roliga är att dom lämnat av det till grannen båda gångerna så dom har inte ens fått min underskrift
Ragman Postat 30 april 2009 Författare Postat 30 april 2009 o frakten e ju inte billig så ska han ha tillbaks dom kostar det ju 400 kr till o det förlorar han nog på.
Laggeman Postat 30 april 2009 Postat 30 april 2009 Sweet deal! Ärlighet varar ju längst, men vill de att du skickar dem vidare eller ber om att få tillbaks dem så be om att få skickat en ny burk med värmepaket till dig eftersom du redan har kastat de gamla. Påpeka gärna att du inte har skrivit under på något paket och skulle lika bra kunna bråka med dem, då önskar de dig säkert lycka till med din superdeal.
Ragman Postat 30 april 2009 Författare Postat 30 april 2009 japp jag tror också att det är ett superdeal hittade inget värmepaket i denna försändelsen skulle tro att han glömt det. det var bra mycket kallare vatten denna omgång. men alla ricsen klarade sig iaf . jo nu hittade jag den men den var inte direkt varm
malm Postat 30 april 2009 Postat 30 april 2009 gick in o kollade på mina bud på ebay och såg nu att han hade skickat alla dom 6 som jag blev överbjuden på till mig också. undras vad man ska göra nu ??Hör av dig om du har en till salu nu när du har många:D
Ragman Postat 30 april 2009 Författare Postat 30 april 2009 jo det blev ju genast en hel del, 11 st närmare bestämt nån blå kan jag säkert avvara
Ragman Postat 30 april 2009 Författare Postat 30 april 2009 kan ju berätta att det inte e lätt o placera ut dom nu när polarion är igång. har fått leta ricordeor i 2 dar nu
Kendra Postat 30 april 2009 Postat 30 april 2009 Sweet deal! Ärlighet varar ju längst, men vill de att du skickar dem vidare eller ber om att få tillbaks dem så be om att få skickat en ny burk med värmepaket till dig eftersom du redan har kastat de gamla. Påpeka gärna att du inte har skrivit under på något paket och skulle lika bra kunna bråka med dem, då önskar de dig säkert lycka till med din superdeal. Nu sticker jag väl ut hakan.... Ärligast bör väl vara att omgående kontakta säljaren och kolla vad som har blivit fel? Men det är vad jag skulle göra....
Ragman Postat 30 april 2009 Författare Postat 30 april 2009 jag har kontaktat säljaren dom skulle till malta egentligen men det hade blivit något fel. jag fick dock behålla felskicket .så nu finns det några ricordeor till salu men det är redan flera som messat mig så jag får nog ta det på budgivning. ska fota dom senare idag o lägga upp här. det är dock bara några st som verligen slagit ut sig ordentligt. det var ju inga stora saker ca 2 cm max o nån på 1 cm.
Ragman Postat 19 maj 2009 Författare Postat 19 maj 2009 har köpt nytt salt nu reefers best och undrar hur man ska blanda det. hittade ingen info på lådan. kruxet är också att jag ej har någon våg. så hur vet man hur många dl salt man ska ha på 25 liter vatten. mistänker att 1kg ej är det samma som 1 liter
Ragman Postat 19 maj 2009 Författare Postat 19 maj 2009 jo det e klart men det e lättare o mäta grovt innan jag slänger i det i karet. kör ju upp det i 25 liters dunk
Laggeman Postat 20 maj 2009 Postat 20 maj 2009 Ta något mindre än du har gjort med ditt gamla salt, låt det lösas upp och mät vad du har för salthalt sen, behöver det justeras så gör du det därefter med saltmätaren. Så gjorde jag alltid innan jag testade att väga mig till mängden salt.
Ocikatten Postat 20 maj 2009 Postat 20 maj 2009 Riktigt fint kar Jimmy!Vad det gäller dina knappar så har jag samma problem och det är mina kejsare som nafsar lite på dem.
Zemilor Postat 21 maj 2009 Postat 21 maj 2009 Vad är det för t5 du slängt in i din burk? sitter som sagt på ett 325liters kar med 3x36w t8 som standardbelysning vilket ju inte känns speciellt tillräckligt...
Ragman Postat 21 maj 2009 Författare Postat 21 maj 2009 jag köpte först 1 arcadia armatur. sen kom jag över en begagnad armatur som jag moddade om då det är dyrare o köpa lösa ballaster o dyl. så nu kör jag 4st t5, 2 reefblue o 2 10k, sen satte jag in blå led från chlaes ohlsson som månljus. t8 är lite klena om man ska köra lite mer ljuskrävande koraller.
Zemilor Postat 21 maj 2009 Postat 21 maj 2009 Okey jag var lite sugen på en 4x80w t5 ramp men säger du att de blir hett i burken under täckglasen får man kanske tänka om eller tänka på en kylare med.
Ragman Postat 21 maj 2009 Författare Postat 21 maj 2009 japp kylare är jag också intresserad av. ska dock först testa o fixa nya täckluckor med fläktar i. nya deltec kar har fläktar i huven då de satt i t5 rör i dom nya karen.o jag har inga ballaster i huven heller dom sitter (alla) i skåpet
Zemilor Postat 21 maj 2009 Postat 21 maj 2009 Vore kul och se om du blir nöjd med det resultatet, sidoväggarna är ju av mycket tjockare glas så de blir en större operation av det. Och en kylare kostar mer än några fläktar så. Känns som om det ändå blir en femtonmila studiebesök innan jag börjar handla hem saker till mitt 325l.
Zemilor Postat 22 maj 2009 Postat 22 maj 2009 Läste att du inte var nöjd med din Seio polario? eller ja du var kanske för nöjd med flåset kanske man mer ska skriva.. köpte du 22000 eller 15000liter versionen? vore dumt o göra något man kommer ångra i mitt kar sen till hösten.
Ragman Postat 22 maj 2009 Författare Postat 22 maj 2009 köpte 15000L pumpen men mina koraller gillar inte flåset. man ska nog ha koraller som gillar bra ström om man ska ha en sån pump
Zemilor Postat 22 maj 2009 Postat 22 maj 2009 Ja tänker du inte använda den e jag sugen på att köpa den. har några liter till och tänkte sätta den bakom ett ls berg så den borde bli lagom till mitt 325.. Om du e sugen kan du väl sätta ett mejl med pris o dylikt till mig zemilor@hotmail.com.
Ragman Postat 22 maj 2009 Författare Postat 22 maj 2009 jag planerar o köpa in ett större kar nu såfort jag hittar ett vettigt borrat kar
Rekommenderade inlägg