Gå till innehåll

Skal till eremiter?


milk

Rekommenderade inlägg

Sätt i några som är lite större. Mina eremiter verkar ha fått igång kösystemet ganska bra på bytandet. Den största uppgraderade och strax därefter bytte dom mindre upp sig i fin ordning. Nu byter dom lite hur som helst med dom tomma skalen. Läste nånstans att om dom inte har nått att byta till så lämnar dom helt enkelt sitt skal och dör. Vet inte om det är sant dock.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sätt i några som är lite större. Mina eremiter verkar ha fått igång kösystemet ganska bra på bytandet. Den största uppgraderade och strax därefter bytte dom mindre upp sig i fin ordning. Nu byter dom lite hur som helst med dom tomma skalen. Läste nånstans att om dom inte har nått att byta till så lämnar dom helt enkelt sitt skal och dör. Vet inte om det är sant dock.

Mycket möjligt då min två blåbenta slogs om det största skalet, förloran kröp sen in i det mindre skalet (vilket inte va hanns från början.)

Drygt två timmar senare så låg han under xeinan utan skal och va livlös :/

Märkligt nog så kunde jag inte hitta ett ända skal som va lämpligt nog till dom båda.

Naturligtvis så fan man skal någon dag senare... då man skulle ha nått annat.

/Nicke

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mina har ratat alla skal jag slängt i burken :( vilket resulterat i att ett par av mina större sniglar fått bli föda och dessa skalen visade sig vara åtråvärda ?

Har drygt 10-15 tomma skal lite här och där men som sagt föga intresse har eremiterna visat på dom skalen!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

vet inte var ni bor och så men på tex. prylcenter brukar det finnas som en vävd tallrik som har massa snäckor upplagda i plastfolie, de är väl egentligen tänkta som deckoration men finns mycket snäckor att ta av där :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...