Gå till innehåll

NephruruS 375liter+100sump


NephruruS

Rekommenderade inlägg

  • Svar 292
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

sådär då har man lite stuffs på inkoppning då

En salarias liknande fisk med som såg helsvart ut, eventuellt svaga ränder

post-3571-14468917680693_thumb.jpg

En polkagrisrandig goby

post-3571-14468917680797_thumb.jpg

Ett par räkor

post-3571-14468917680897_thumb.jpg

En japonicus =D

hade gått över 1 månad i butik och koppar in den fortfarande började vid 19.30 tiden... så hoppas det ska gå bra med den ! =)

post-3571-14468917680994_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Allt verkar ha överlevt inkoppningar osv

Japonicusen är skit läcker och åker omkring o pickar alger för fullt och har ätit alla sorters mat jag testat hittills och inte fått en endaste "lavett" utav mina 3 zebrasoma vad jag kunnat se!

Nu är karet fullt vad gäller fisk och lägre djur och det känns faktiskt rätt sorgligt =(

Återkommer när mh´n har gått på med ett par bilder sen ska jag iväg och se om jag hittar någon lämplig kartong eller liknande att skicka iväg min belysning med så uppgraderar mig från 2x150w/mh till 6x54w/T5 och hoppas att det ska bli lite ljusare i helhet i karet!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Snygga fiskar, och räkan är så läcker! Gillar min eldräka skarpt, lär bli fler så småningom för min del.

Japp räkan är läcker ! =)

Har två bullseye, två eldräkor och två putsarräkor nu så det får räcka för mig :P

Hoppas att räkgobyn jag köpte ska para ihop sig med en utav pistolerna så man får se dem lite! =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

För att jag la undan den men tommy missförstod mig, han trodde jag ville ha en annan och den tyckte han skulle gå i karet några dagar till så jag skulle hämta upp den idag men så var han borta... Någon från Linköping köpte den igår sa han, tänkte på en gång på dig.. :)))

Men det gör inget det finns många fiskar i havet! Jag fick en mandarin som plåster på såret :) Han fixar en ny till mig, men den du fick är riktigt fin!!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

För att jag la undan den men tommy missförstod mig, han trodde jag ville ha en annan och den tyckte han skulle gå i karet några dagar till så jag skulle hämta upp den idag men så var han borta... Någon från Linköping köpte den igår sa han, tänkte på en gång på dig.. :)))

Men det gör inget det finns många fiskar i havet! Jag fick en mandarin som plåster på såret :) Han fixar en ny till mig, men den du fick är riktigt fin!!!

Ja okej, skönt att det verkar lösa sig iaf =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fina koraller du har bakom honom! Kanske dags för en bild på hela karet?

Posta bilder är alltid kul så här kommer ett par =)

Tyvärr inte bästa kvalitén... =/

Helbild

post-3571-14468917683048_thumb.jpg

Vänster

post-3571-14468917683202_thumb.jpg

Höger

post-3571-14468917683315_thumb.jpg

Staghorn (skimrar lite smått i blått eller grönt.. får se vad det blir av den)

post-3571-14468917683428_thumb.jpg

Montipora, acropora, goniopora

post-3571-14468917683784_thumb.jpg

Millepora

post-3571-14468917683602_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ser ju väl fyllt ut :)

vad har du för temp ikaret? har du nått direkt solljus? tänkte på dina gröna slemalger, har de med fast de har försvunnit mer sedan jag sög ur gruset.

temp runt 25-26 morgon och 28 kväll

(har alltid korsdrag)

Tyvärr så får karet morgon sol precis där slemalgerna är ifall jag inte stänger dörren mellan kök och vardagsrum innan jag somnar.. har inga persienner så kan inte dra för det fönstret smidigt heller..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mina skootrar åker sida vid sidan av varandra och den stora med uppdragen rygfena gridandes mot den lilla.

Verkar väl vara uppvaktning på gång eller vad säger ni?

beter sig väldigt långt och harmoniskt och kan göra så från ena sidan av karet ut mot mitten och så tillbaka.

Försökte filma med mobilen men det va ingen ide att ens försöka i blåljuset då man inte såg vad som var fiskarna typ..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...