amatören Postat 24 september 2009 Författare Dela Postat 24 september 2009 jo hon hade nog hjälp till tills hon hade insett fläckarna ......får väl utlysa en wet t-shirt contest Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
amatören Postat 28 september 2009 Författare Dela Postat 28 september 2009 Jaha. Då har man tagit nytt hål (det var svettigt)...silikonat igen ytavrinningen som jag inte skulle ha. Satt dit genomföringen o silikonat ihop glaset till ytavrinningen. Blir att silikona ihop ytavrinningsglaset med akvariumet i morgon och ställa hela karet på plats...det blir intressant. Dettar karet är inte lätt.Måste ju bara tacka Manne och er andra som har kommit med tips och trix under resans gång. Tack manne för tålamod och grejorna jag fick låna. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
a.nilson Postat 28 september 2009 Dela Postat 28 september 2009 Ingen bild på resultatet? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
amatören Postat 28 september 2009 Författare Dela Postat 28 september 2009 ser inte så mycket ut för världen än. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
amatören Postat 28 september 2009 Författare Dela Postat 28 september 2009 lyckades bara få en bra bild på ny limmade ytavrinningen. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
-=Mr_B=- Postat 28 september 2009 Dela Postat 28 september 2009 Jag ser inte din ytavrinning, men jag ser ett attans snyggt limat karantän kar, men du... Du har missat att limma en av långsidorna. Och det ÄR väldigt litet, är det inte... Oh... Jag förstår...;- ) Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 29 september 2009 Dela Postat 29 september 2009 se nu till att det inte blir förlite sillicon jonas så detr sipprar in vatten någonstans. dra en sträng på insidan osso.!mvh manne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltbjörkan Postat 29 september 2009 Dela Postat 29 september 2009 blir bra detta jonas =) skönt att de löste sej med borrningen som du var så stirrigt för.. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
amatören Postat 29 september 2009 Författare Dela Postat 29 september 2009 skall ju limmas kam och säkerhets sträng på ytavrinningen. Blir att göra det idag sen kommer en kompis som skall hjälpa mig att lyfta aset. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 29 september 2009 Dela Postat 29 september 2009 låter som det går framåt fint nu .! gottmvh manne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
amatören Postat 29 september 2009 Författare Dela Postat 29 september 2009 japp...det gör det manne. verkar som det blev tätt i botten oxå där den förra ytavrinningen var. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
amatören Postat 29 september 2009 Författare Dela Postat 29 september 2009 Lite bilder på bygget. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
amatören Postat 29 september 2009 Författare Dela Postat 29 september 2009 Ok då har man snurrat aset och limmat dit ytavrinningen..ni ser den längst bort uppallad.Är en hel Dm kortare nu. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltbjörkan Postat 29 september 2009 Dela Postat 29 september 2009 kommer bli fint som snus detta.. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Johan2x Postat 29 september 2009 Dela Postat 29 september 2009 Ursäkta, men vad föreställer (Fiskbild 005) bild 2Ser att det är sand men vad mer? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
amatören Postat 29 september 2009 Författare Dela Postat 29 september 2009 det är en bild uppifrån. Det är där förra ytavrinningen var.....bilden visar att jag har silikonat igen skiten... Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 29 september 2009 Dela Postat 29 september 2009 ser bra ut jonas.. ska du hiva ut sanden eller den ska du ha kvar.. bra jobbat.!mvh manne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
a.nilson Postat 29 september 2009 Dela Postat 29 september 2009 Kommer bli skit bra detta. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
amatören Postat 29 september 2009 Författare Dela Postat 29 september 2009 Nopp ha kvar den....är allergisk mot bb-kar. Ja nu är det bara att limma pvc rör till ytavrinningen och returen kvar. Tack manne och alla andra...skoj att ni gillar det. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 29 september 2009 Dela Postat 29 september 2009 limma nu inte fast prylarna/delarna som du ska ha i boxen.. mest så du kan mecka lite till tystaste läget på avrningen..mvh manne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
amatören Postat 29 september 2009 Författare Dela Postat 29 september 2009 skall sätta en kulventil så jag kan strypa flödet via det......blir jätte tyst då. Är du hemma nån dag så jag kan lämna tillbaka grejorna? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 29 september 2009 Dela Postat 29 september 2009 skall sätta en kulventil så jag kan strypa flödet via det......blir jätte tyst då. Är du hemma nån dag så jag kan lämna tillbaka grejorna?jag är troligtvis hemma, men hör av dig innan så det är säkert..mvh manne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
amatören Postat 29 september 2009 Författare Dela Postat 29 september 2009 Men då hör jag av mig i veckan... Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
amatören Postat 30 september 2009 Författare Dela Postat 30 september 2009 Håller på att blanda nytt saltvatten och fylla karet....vilket evighetsjobb. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 30 september 2009 Dela Postat 30 september 2009 Håller på att blanda nytt saltvatten och fylla karet....vilket evighetsjobb.liter för liter... tillslut är det färdigt för inkörningen.. vill ha en bild sen när du fyllt upp!mvh manne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg