Gå till innehåll

Vita prickar?


Rekommenderade inlägg

ja jag matar de med pellets som har vitlök och sen matar jag igelkotten med vitamin marinad. är dock bara clownen som har tydliga vita prickar, kan det vara för att den är stressad eller att den itne vant sig med vattnet ännu eftersom den är rätt nyinköpt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur gör ni när ni vitlöksmarinerar foder?

jag matar mina fiskar 2 gånger om dagen. den första så marinerar jag inte, men den andra gör jag det!

jag gör på följande sätt: pressar 2 stora klyftor i en liten burk (kanske 25 ml) och fyller på med vatten... vitlöken kommer sjunka efter ett dygn. sen tar jag bara lite viltöksmarinad i botten på ett platsglas (som jag smälter artemia i) och låter stå i ca 45 min.... därefter filtrerar jag bort marinaden (i mitt fall med en te-sil, dock går inte silen att använda till te längre, då den "förpestasts"... likaså burken är förpestad). sedan är det bara att tillsätta till fiskarna! de blir som galna i maten!

nu blev de mågna parantser och lite kass svenska... hoppas ni förstår MIN toklning av reseptet

köper man pellets så är dom redan kryddade med vitlök. om du köper rätt sort.

jag marinerar dem också....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...