Johan W Postat 20 februari 2010 Dela Postat 20 februari 2010 Väderläget på Öland nu på lördagsmorgonen är, lite snö i luften + lite blåst 0.5 plusgrader. Så jag tror inte det är några problem om det inte blir värre, säkert lite halt på vägarna men man får som alltid ta det försiktigt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 20 februari 2010 Författare Dela Postat 20 februari 2010 Visst det snöar i Kalmar oxå, men inte så farligt än, de ger väl sig snart ut o skottar vägarna Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Svensson Postat 20 februari 2010 Dela Postat 20 februari 2010 Så, lägesrapport tack! Här i Nybro snöar de som bara den, men vägarna är kanske fina? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
lionofmarley Postat 20 februari 2010 Dela Postat 20 februari 2010 i kalmar snöar det lite med men det blåser ingenting, så det är nog rätt lugnt på öland också. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Johan W Postat 20 februari 2010 Dela Postat 20 februari 2010 Här både snöar & blåser det mindre än idag på morgonen, så Öland för tillfället är inget problem. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Connaissancen Postat 20 februari 2010 Dela Postat 20 februari 2010 Tack för ikväll, det var mycket trevligt!Ni har ett fint akvarium, Johan! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 21 februari 2010 Författare Dela Postat 21 februari 2010 tack för en kul träff igår o hoppas alla som fick nått med sej att allt överlever.Tack för det goda fikat!!!!Får hoppas att vi träffas oftare än 2ggr om året Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Johan W Postat 21 februari 2010 Dela Postat 21 februari 2010 Tack alla för att ni gjorde träffen så trevlig igår, hoppas vi kan träffas något oftare jag tycker det ger mycket att få prata med likasinnade alltid snappar man upp någonting:) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 6 mars 2010 Författare Dela Postat 6 mars 2010 Hur gick det med bilder från träffen? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Johan W Postat 6 mars 2010 Dela Postat 6 mars 2010 Hur gick det med bilder från träffen?Tyvärr blev dom inge vidare men här är några, sen har ju Max lagt upp några akvariebilder i min tråd.Snart dax att planera nästa träff, brukar ju ta en stund ifrån planering till genomförande. Kanske ska vi ta efter SVG syd och göra en gemensam fiskaffärresa? Stigigemla? Ronneby? flera finns ju bara frågan hur långt bort och åt vilket håll vi ska åka i så fall. Jag har ju väldigt dålig koll på vilka affärer som finns och som är bra. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Svensson Postat 23 mars 2010 Dela Postat 23 mars 2010 Så, nu är det mitten av Mars. Finns det intresse för en gemensam inköpsresa? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
aerie Postat 23 mars 2010 Dela Postat 23 mars 2010 Säg till när och om ni passerar Karlskrona, om jag inte lyckas hitta någon lokal så kommer jag behöva sälja av innehållet i mina odlingskar, tex ett 70tal Riccordeor, ett 20tal olika sorts zoanthus, lite SPS och annat smått och gott, inkl fisk och sten.Kan till och med bjuda på lite kaffe Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 23 mars 2010 Författare Dela Postat 23 mars 2010 Låter som resan ska gå till karlskrona/ronneby kanske isåfall. har du några bilder samuel på det du vill bli av med? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
smen Postat 23 mars 2010 Dela Postat 23 mars 2010 vore skoj och komma förbi om det blir i slutet av augusti. är på öland på tävling så jag kommer mer än gärna förbi. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
aerie Postat 23 mars 2010 Dela Postat 23 mars 2010 Håller på att peta upp min hemsida, koraller.se igen men har en del kvar med GUI bitarna ännu, hoppas på att få upp den snart.Fixar en teaser...one moment.'http://saiv.jalbum.net/S%C3%A4lja%20levande/Synd att jag är så kass på att fota, vitbalansen är åt pipan och jag hittade inte våra macrofilter. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
smen Postat 23 mars 2010 Dela Postat 23 mars 2010 Håller på att peta upp min hemsida, koraller.se igen men har en del kvar med GUI bitarna ännu, hoppas på att få upp den snart.Fixar en teaser...one moment.'http://saiv.jalbum.net/S%C3%A4lja%20levande/Synd att jag är så kass på att fota, vitbalansen är åt pipan och jag hittade inte våra macrofilter.ser riktigt bra ut. såg redan endel som är av intresse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 23 mars 2010 Författare Dela Postat 23 mars 2010 Fanns ju rätt mkt trevligt där ju Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
aerie Postat 23 mars 2010 Dela Postat 23 mars 2010 Jo tanken var att odla upp fina arter och starta ett litet företag... men får lägga de planerna på is tills vidare. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Johan W Postat 23 mars 2010 Dela Postat 23 mars 2010 Jag är på, kan kanske bli svårt att hinna innan påskhelgerna men en lördag eller söndag strax efter passar nog bra.Så, nu är det mitten av Mars. Finns det intresse för en gemensam inköpsresa? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 26 mars 2010 Författare Dela Postat 26 mars 2010 vad sägs om lördagen den 24 april eller är det för sent? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Svensson Postat 27 mars 2010 Dela Postat 27 mars 2010 Det känns som långt dit men passar mig perfekt. Kommer nog inte ifrån innan. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Johan W Postat 27 mars 2010 Dela Postat 27 mars 2010 Det känns som långt dit men passar mig perfekt. Kommer nog inte ifrån innan.Håller med helt och fullt, jag är på om inte annat händer. Någon som känner sig spekulant på att lägga upp resrutt? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 29 mars 2010 Författare Dela Postat 29 mars 2010 Ja allt hänger på hur långt vi ska åka och åt vilket håll hehe.jag är på vilket håll bara det finns bra butiker i närheten.Sen är det ju alltid roligt med nya butiker... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Johan W Postat 29 mars 2010 Dela Postat 29 mars 2010 Jag kan köra 1 bil, vi får plats 5 personer inkl. mig om man sitter lite tight i baksätet. Karlskrona/Ronneby hållet och Växjö på vägen tillbaka? eller Linköping kanske också funkar med Växjö tillbaka. vad finns på västkusten? det är ganska långt att köra till Göteborg/Malmö för att köpa fisk:) Ricke du får vara sammankallande och lägga rutten så hänger vi med. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 29 mars 2010 Författare Dela Postat 29 mars 2010 Vid närmare beräkning så är det som känns som de ända 2 alternativen för att inte få allt för lång färd. Är antingen Ronneby,kallinge och kristianstad. tar ca 2,20 timmar till kristianstad och om man kan snacka med butikerna så de kan ha öppet lite längre så är det ju bra.Annars så är ju Ronneby,Kallinge och sedan till stig det andra alternativet. den resan blir lite mer än 3 timmar enkel, men då blir hemresan i sin tur kortare.Jag vill gärna åka till det ställe som har bäst utbud vid tillfället, så får kolla med de butiker som är aktuella o se om de planerar någon leverans.Är vi en full bil så är det ju bäst, annars får vi åka 2 bilar om intresset blir stort. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.