Gnarkill Postat 17 juni 2009 Postat 17 juni 2009 Hmm sitter och funderar på hum man kan bygga en behållare till att sätta rowaphos i som sedan i sin tur kan rena vattnet. Och eftersom att jag har ett clown hotell så måste den rymmas i ena filter facketÄr det någon som har nå förslag på hur man kan bygga nått som funkar?/Tom Citera
wrang Postat 17 juni 2009 Postat 17 juni 2009 Vet ej hur stort utrymme du behöver men det borde väll funka med en 5dl PET flaska med inlopp/utlopp uppe vid korken Citera
Sillen Postat 17 juni 2009 Postat 17 juni 2009 Tror som Wrang men du bör ha någon filtermatta också så du inte får med mediat ut i karet! Citera
stigigemla Postat 17 juni 2009 Postat 17 juni 2009 Klipp av en liten bit av en nylonstrumpa - häll i lite Rowaphos och knyt ihop. Lägg den sedan i filterfacket. Citera
Gnarkill Postat 19 juni 2009 Författare Postat 19 juni 2009 jag har testat med nylonstrumpa men filtermedian far igenom maskorna ändå.men jag har tänkt på det där med en halvliters pet flaska men jag vet inte riktigt hur jag ska leda vatten igenom den Citera
stigigemla Postat 19 juni 2009 Postat 19 juni 2009 Sila av "dammet" ur rowaphosen med osmosvatten och en vanlig akvariehåv så fungerar nog strumpan bättre. I början knådade jag rowaphosen i strumpan i osmosvatten men det är bekvämare med håven. Citera
Sillen Postat 28 juni 2009 Postat 28 juni 2009 Jag har kört med strumpmetoden länge men har nu skaffat ett filter vilket jag uppfattar som mycket effektivare då mediat rör sig där i, gissar det är den stora skillnade. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.