Gå till innehåll

Ballingblandningar


Trilobite

Rekommenderade inlägg

Man behöver inte klyva hårstrån. Det salt som vi köper och tillsätter blandningen till är allt annat än exakt så vi måste justera vår blandning för att kompensera detta.

Glöm decimalerna, kolla värdena då och då och justera i dunkarna för att hålla bra värden.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 52
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

alternativet är ju att köra lite mindre från mineral saltdunken(så dom blir tomma samtidigt).. men i ditt fall är väl det inte aktuellt med tanke på din doserpump..

jag hade nog bara spätt ut sista dunken med osmosvatten för att matcha dom andra bara.. borde bli mest rätt, om man tänker så.

mvh manne

Ja, doserpumpen ställer till det för mig där.

Om man blandar receptet gånger två så att du får runt 20 liter av varje, och häller över det i dina 10 liters dunkar då?

Och nästa gång blandar du 10 liter för att det skall fortsätta snurra.

Du kan ju aldrig få samma mängd av alla tre om man inte från går receptet.

Knepigt.

Helt klart ett alternativ det med. Problemet blir då frugan, har liksom dåligt med utrymme att gömma undan extra dunkar. Uteförråde kanske, men inte ett alternativ vintertid. Ska spåna på det.

Man behöver inte klyva hårstrån. Det salt som vi köper och tillsätter blandningen till är allt annat än exakt så vi måste justera vår blandning för att kompensera detta.

Glöm decimalerna, kolla värdena då och då och justera i dunkarna för att hålla bra värden.

Det var väl ungefär min tanke med, det spelar inte så j-a stor roll helt enkelt, med den lilla mängd det i slutändan handlar om. Byter ju vatten med jämna mellanrum med, fast inte så ofta.

Calciumet och karbonaterna är ju lätt, men hur mäter man om det är det NaCl fria saltet som felar isf (ja jag vet, nu får jag kluvna hårtoppar igen :skrattar:)?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...