Laggeman Postat 28 juli 2009 Postat 28 juli 2009 Stig, den pumpen som säljs på Clasohlson är den med gjutjärnshus det pratas om lite tidigare i tråden. Citera
-=Mr_B=- Postat 28 juli 2009 Postat 28 juli 2009 Classe är ju sällan eller aldrig intresserade av att ta hem något de inte har i sitt ordinarie sortiment, och GRS-15/6 är inte i deras ordinarie sortiment...B! Citera
-=Mr_B=- Postat 30 juli 2009 Postat 30 juli 2009 http://www.chinataifu.com/sales.aspxMaila dem och fråga! Jag har fått ett erbjudande om att köpa ett testex billigt, och räknar med att efter tullen sagt sitt kostar pumpen 250-300+frakt. Visst, UTAN anslutningskabel och kontakt, men det har ju Kjell & Co, eller Biltema. Testexet bör för övrigt ha goda chanser att klara sig utan att tullas, just då det är ett test ex... tror jag?Och ja, huset & impellern är plast, lagring och axel keramisk, producenten säger att den ska vara saltvattens-säker, men deras definition begränsar ju sig till huruvida saltvatten är skadligt för pumpen, inte huruvida saltvattnet i sin tur påverkas negativt av pumpen.B! Citera
Laggeman Postat 30 juli 2009 Postat 30 juli 2009 Slå till!Det är ju inga direkta pengar att prata om i detta fallet.Värdet ska väl överstiga 1000kr för att man ska betala tull och moms om jag inte minns fel. Citera
-=Mr_B=- Postat 30 juli 2009 Postat 30 juli 2009 Jag har redan sagt att jag vill ha ett test ex, eventuellt två.Visar det sig sen att det är en kanonpump och alla ska ha en, så borde ett gruppköp inte vara omöjligt, men några 3000 st har jag förvarnat om, att det blir nog aldrig aktuellt. (Deras pris kvotering på standard försäljning var knappt en dollar billigare än test exet, för 3000 st)Är dock lite osäker på vad det kommer kosta att frakta skiten. Antagligen lika mycket som pumpen...B! Citera
epkbal Postat 30 juli 2009 Postat 30 juli 2009 Lite off topic kanske ...Har en Deltec pump som behöver rengöras. Är det svårt att ta isär och sätta ihop Deltec pumparna själv? Har hört att flera skickar iväg dem till Deltec för service alt. anlitar någon firma som jobbar med "vanliga" cirkulationspumpar. Jag tycker det ser hyfsat enkelt ut att ta isär den, men man riskerar kanske obalans i pumpen när man sätter ihop den?mvh Björn Citera
Laggeman Postat 30 juli 2009 Postat 30 juli 2009 4 bultar med mutter är allt som håller ihop dem.Har själv haft isär min 4040 och satt ihop igen utan problem. Citera
Stefan molin Postat 10 augusti 2009 Författare Postat 10 augusti 2009 Hej här är modellbetäckning , CIL 15-60 artikel nr 59506105 ,mvh stefan Citera
-=Mr_B=- Postat 17 augusti 2009 Postat 17 augusti 2009 Nu kommer de dåliga nyheterna slag i slag. Grundfos pumpen Stefan har är en OEM pump, tillverkad åt någon jag inte kan få fram namnet på, i Danmark. Kinespumpen jag hitta, verkar ha stött på patrull i form av fraktsvårigheter.B! Citera
Lasse Postat 17 augusti 2009 Postat 17 augusti 2009 Björn - gör en sökning på solvärme i danmark - kanske det är en tillverkare av solvärmeutrustning.MVH Lasse Citera
-=Mr_B=- Postat 17 augusti 2009 Postat 17 augusti 2009 Mm, jag gjorde det, men jag hade ingen tur. Är väll ett klantashle helt enkelt (jag då alltså)Tänkte försöka få tag i Grundfos i Danmark för att se om de kan spåra kunden, vem vet...B! Citera
Laggeman Postat 29 augusti 2009 Postat 29 augusti 2009 Har fått hem en sådan här pump nu och ska hitta anslutningar till den innan jag kan testa den, men det ska bli riktigt spännande! Citera
jupiter Postat 29 augusti 2009 Postat 29 augusti 2009 hej.varifrån fick du tag på din pump jimmy?mvh peter Citera
Laggeman Postat 29 augusti 2009 Postat 29 augusti 2009 stefan, har du ett "pn" så ska pumpen tydligen vara sökbar på deras hemsida, ska vara 8'a siffrigt nummer, enligt emailsvaret jag fick nyss. Ups 25 60 ger inte så mycket som liknar din pump på deras sida, om man säger så ;- )b!p/n: 96637997pc: 0849 Citera
Laggeman Postat 29 augusti 2009 Postat 29 augusti 2009 hej.varifrån fick du tag på din pump jimmy?mvh peterFrån Stefan Molin själv. Citera
jupiter Postat 29 augusti 2009 Postat 29 augusti 2009 är det ingen som lyckats hitta denna pump på marknaden än för uppenbarligen så finns den ju, det kan ju omöjligt varit det enda exemplaret. är själv mkt sugen på ny returpump då min quiet one 6000 för mkt oväsen av sig trots namnet.mvh peter Citera
Stefan molin Postat 30 augusti 2009 Författare Postat 30 augusti 2009 Hej Peter ,du menar alltså att jag ska gå ner och rota i källaren , du har PM ,mvh stefan Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.