Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Jag har fått ett erbjudande om att köpa ett testex billigt, och räknar med att efter tullen sagt sitt kostar pumpen 250-300+frakt. Visst, UTAN anslutningskabel och kontakt, men det har ju Kjell & Co, eller Biltema. Testexet bör för övrigt ha goda chanser att klara sig utan att tullas, just då det är ett test ex... tror jag?

Och ja, huset & impellern är plast, lagring och axel keramisk, producenten säger att den ska vara saltvattens-säker, men deras definition begränsar ju sig till huruvida saltvatten är skadligt för pumpen, inte huruvida saltvattnet i sin tur påverkas negativt av pumpen.

B!

Postat

Jag har redan sagt att jag vill ha ett test ex, eventuellt två.

Visar det sig sen att det är en kanonpump och alla ska ha en, så borde ett gruppköp inte vara omöjligt, men några 3000 st har jag förvarnat om, att det blir nog aldrig aktuellt. (Deras pris kvotering på standard försäljning var knappt en dollar billigare än test exet, för 3000 st)

Är dock lite osäker på vad det kommer kosta att frakta skiten. Antagligen lika mycket som pumpen...

B!

Postat

Lite off topic kanske ...

Har en Deltec pump som behöver rengöras. Är det svårt att ta isär och sätta ihop Deltec pumparna själv? Har hört att flera skickar iväg dem till Deltec för service alt. anlitar någon firma som jobbar med "vanliga" cirkulationspumpar.

Jag tycker det ser hyfsat enkelt ut att ta isär den, men man riskerar kanske obalans i pumpen när man sätter ihop den?

mvh Björn

• 2 veckor senare...
Postat

Nu kommer de dåliga nyheterna slag i slag. Grundfos pumpen Stefan har är en OEM pump, tillverkad åt någon jag inte kan få fram namnet på, i Danmark. Kinespumpen jag hitta, verkar ha stött på patrull i form av fraktsvårigheter.

B!

Postat

Mm, jag gjorde det, men jag hade ingen tur. Är väll ett klantashle helt enkelt (jag då alltså)

Tänkte försöka få tag i Grundfos i Danmark för att se om de kan spåra kunden, vem vet...

B!

• 2 veckor senare...
Postat
stefan, har du ett "pn" så ska pumpen tydligen vara sökbar på deras hemsida, ska vara 8'a siffrigt nummer, enligt emailsvaret jag fick nyss. Ups 25 60 ger inte så mycket som liknar din pump på deras sida, om man säger så ;- )

b!

p/n: 96637997

pc: 0849

Postat

är det ingen som lyckats hitta denna pump på marknaden än för uppenbarligen så finns den ju, det kan ju omöjligt varit det enda exemplaret. är själv mkt sugen på ny returpump då min quiet one 6000 för mkt oväsen av sig trots namnet.

mvh peter

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...