Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat
  • Författare

här rullar allt på som vanligt ,tror dock min strigata har strukit med då min ena kirurg jagat bort honom var gång det e matdags , konstigt nog bara strigatan han jagat

• Svar 398
  • Visningar 47,5k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Postat
  • Författare

Är på spontansemester i Höör om någon försöker nå mig ligger ute med husvagnen här några dagar men ska ta tag i allt när jag e hemma igen

• 1 månad senare...
Postat

Gillar din fungia..riktigt fin! hör av dig när du har lite xenia över ;)

Postat
  • Författare

ja då har det blivit rutskrap o vattenbyte idag får se om man kan få till lite foton sen med när det lugnat sig i karet igen

Postat
  • Författare

ikväll blir det till o sätta lite mg höjare till att drippa ner i karet inatt så får vi se imorrn om det gjorde nån skillnad

Postat
  • Författare

mitt mg varit lågt ett tag nu och börjar se effekterna på mina hårdkoraller så det blev en burk med 1000ml mg höjare i karet som droppats i nu under 2 dagar fick upp det en del men ska högre så får väl köpa en burk till ,blir till o se om ca följer med uppåt med mg då den varit lägre med

Postat

Man brukar säga att mg ska ligga runt 1350, det är ganska nära naturen på korallreven.

Sen felar ju testen lite från gång till gång +/- 50 är inget ovanligt.

Postat
  • Författare

ligger runt 1300 nu i mg ska se om det hänt nåt med ca ikväll med se om jag behöver fortsätta tillsätta kalkvatten....

har även bytat 2 kranar till sumpen då jag märkt de börjat läcka när man pillat på dem ...------inte billiga de där plastkranarna

Postat
  • Författare

haft besök idag av johan från tbg som håller på att starta upp så han fick en bunke fraggar med sig hem så han har nåt kul o titta på innan han har fått fisk i

Postat
  • Författare

Väntar nu en redig spann ca höjare och idag såg jag skummaren inte gjorde några bubblor så blev en redig rengöring

Postat
  • Författare

såg idag att dett sitter en anemon eller en jätte glasros i över rinningskammaren där durson är , vet i gudarna hur jag ska få tag i den då det sitter förstärkningslister uppe på karet så utrymmet där durson är , är inte stort att komma åt uppeifrån =(

Postat
  • Författare

tycker iförsig att om det var en glasros borde det finnas såna i karet med men det finns inte och har inte funnits sedan uppstarten av karet

Postat

Du har inte någon fisk eller räka som tar dem i karet då?

om den är svår att komma åt så kanske du kan koppla på en tunn silikonslang på en spruta och pricka den med joes juice.

Postat

vore ja annars ganska lätt att tömma överrinningskammaren och fylla med sötvatten så rosen dör... då slipper du dessutom att den sprutar ut massa nya rosor som hamnar i karet...

Postat
  • Författare

Så fick man hem spannen med ca höjare idag:) första dosen i ikväll så får vi göra en mätning imorrn o se hur mycket det ändra sig o se hur mycket till det ska i

Postat
  • Författare

gjort en liten mätning av ca ikväll o medlet gör susen ökat med 30 så nu tar vi en ny ökning imorrn

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.