Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

• Svar 398
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

• 1 månad senare...
Postat

mitt mg varit lågt ett tag nu och börjar se effekterna på mina hårdkoraller så det blev en burk med 1000ml mg höjare i karet som droppats i nu under 2 dagar fick upp det en del men ska högre så får väl köpa en burk till ,blir till o se om ca följer med uppåt med mg då den varit lägre med

Postat

Man brukar säga att mg ska ligga runt 1350, det är ganska nära naturen på korallreven.

Sen felar ju testen lite från gång till gång +/- 50 är inget ovanligt.

Postat

ligger runt 1300 nu i mg ska se om det hänt nåt med ca ikväll med se om jag behöver fortsätta tillsätta kalkvatten....

har även bytat 2 kranar till sumpen då jag märkt de börjat läcka när man pillat på dem ...------inte billiga de där plastkranarna

Postat

såg idag att dett sitter en anemon eller en jätte glasros i över rinningskammaren där durson är , vet i gudarna hur jag ska få tag i den då det sitter förstärkningslister uppe på karet så utrymmet där durson är , är inte stort att komma åt uppeifrån =(

Postat

Du har inte någon fisk eller räka som tar dem i karet då?

om den är svår att komma åt så kanske du kan koppla på en tunn silikonslang på en spruta och pricka den med joes juice.

Postat

vore ja annars ganska lätt att tömma överrinningskammaren och fylla med sötvatten så rosen dör... då slipper du dessutom att den sprutar ut massa nya rosor som hamnar i karet...

• Skapa Ny...