Gå till innehåll

Automat för frysfoder, finns det?


Illustratören

Rekommenderade inlägg

Hej,

kollar runt lite efter en foderautomat. Undrar om det finns någon som gjort en för frysfoder?

Hade en Sera Foderautomat förut, men en sådan köper jag inte igen. Den fästes med dubbelhäftande tejp och hade en extremt ostabil fästanordning. Det hela resulterade i att hon som kom och såg till karet var fjärde dag och matade lite frysmat råkade knuffa omkull den. Hälften av maten som var i automaten kom i vattnet (när jag var borta). Snacka om övermata.

Till min nya burk tänkte jag köpa en ny bättre automat som kan komplementmata små portioner på dagen 1-2ggr då man är på jobbet.

Det bästa vore om det fanns någon som kunde mata frysmat. Under Nutrafin ProFeed Automatic Feeders info står det att den "klarar" frysfoder"?! Vad det nu innebär? Någon som vet?

Annars ser Hydor Eko Mixo foderautomat bra ut. Vore även här glad om någon har erfarenheter från denna matare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Stig, använder du denna till frysfoder?

Hur håller du maten kall?

/Jimmy.

Jag använder en Hydor eco. Fungerar mycket bra. Den låter en hel del när den matar men jag tycker inte det gör något. Det varar bara några sekunder och så får man chansen att titta till så alla fiskar är med.
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gav upp automatisk frysfodermatning.

Ska mata en blandning av fling, torr och pellets med automatik när jag är på jobbet 1-2ggr per dag. Sedan matar jag frysfoder på kvällen. Eftersom jag ska ha Anthias kommer det bli en bra varierad kost samt att man sprider ut matningen över dagen.

Finns det torrfoder som Anthias tar? Nyfiken.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...