Yodelking Postat 5 mars 2010 Författare Postat 5 mars 2010 Måste bara säga att ikväll såg jag mina mandariner para sig... jösses vad häftigt!Jag filmade i blåljuset, så det blev väldigt blått... får nog kolla om det finns någon vitbalans på videokameran. Citera
kimett Postat 5 mars 2010 Postat 5 mars 2010 Vibalansera med valfritt lagom kompetent videoredigeringsverktyg ;-) Citera
Yodelking Postat 26 juli 2010 Författare Postat 26 juli 2010 Det går bra... Såg att det är 8 månader sedan jag lade upp bilder (!) Det var ju lite för länge... Ska försöka ta lite bilder och lägga upp snart.Mina koraller har inte växt något märkbart mellan oktober-maj, men sen har de satt fart... Så nu börjar det att hända lite saker. Skoj! Inga dödsfall heller... vad jag vet... har förstås inte sett min krabba på länge, men han är ju mest framme på natten. Citera
Nordin Postat 26 juli 2010 Postat 26 juli 2010 Jag vet inte riktigt vad det är som gör det men jag gillar Percula's kar ordentligt! dom e stilrena på nå vänsters Citera
Yodelking Postat 17 augusti 2010 Författare Postat 17 augusti 2010 Nu var det ju snart 9 månader sedan jag hade några bilder, så jag tar med den gamla bilden på akvariet här:Här är den nya:Sen kommer lite blandat som jag tog idag: Citera
Nordin Postat 17 augusti 2010 Postat 17 augusti 2010 Har blivit snyggt med tiden!. Måste säga att jag är lite avundsjuk på din extremt fina Mandarin !. Citera
a.nilson Postat 17 augusti 2010 Postat 17 augusti 2010 ser ut att växa bra peter. snyggt va d oxå. Citera
totto Postat 18 augusti 2010 Postat 18 augusti 2010 Det ser riktigt fint ut! Nason är en riktigt vacker fisk, har det varit några problem med prick på den? Citera
Yodelking Postat 18 augusti 2010 Författare Postat 18 augusti 2010 Nej, jag har aldrig haft prick på den, och vad jag har hört får de inte så ofta prick. Men hade jag vetat hur stor den blir, så hade jag inte köpt den... Citera
Yodelking Postat 27 september 2010 Författare Postat 27 september 2010 Ohoj! Allt tuggar på... I början växte inga koraller, men det har börjat att växa på ganska friskt på sistone.En väldigt rolig sak hände idag... Min Naso Elegans har i snart 10 månader endast ätit gröna och lila alger i foderklämma, men IDAG åt han artemia!!Han tog en bit, sen for han runt i karet som en galning och åt.Man fick nästan en tår i ögat! Ska bli spännande och se om han tar det imorgon också... ska även bli kul att se om han kommer att gå på krill, pellets och flingor så småningom. Citera
Yodelking Postat 19 april 2011 Författare Postat 19 april 2011 Oj, vad tiden går... Det är nog dags att ta lite bilder och uppdatera tråden. Just nu brottas jag med lite cyano och mycket trådalger. Köpte en Salarias som jag tänkte kunde beta, men han bara pussar/putsar rutan. Vad mer kan man få dem att äta? Provar med Nori, men mina kirurger är fruktansvärt snabba. Igår provade jag att hålla lite Nori framför Salariasen, men han fattade nog inte... Han simmade fram och lade sig i min hand och pussade på min hand. Sen pussade den lite på Noribladet också, men vet inte riktigt om han åt. Jag får väl ta lite bilder och uppdatera vad som hänt senaste 6 månaderna... Citera
Yodelking Postat 30 juni 2011 Författare Postat 30 juni 2011 (ändrat) OK, det var väl dags för lite bilder... fast det är ju inte ens ett år sedan jag lade upp bilder sist... Ska försöka ta ett helbilds kort när sjöharen tuggat lite mer av algerna... och jag putsat rutorna... Ändrat 30 juni 2011 av Yodelking Citera
a.nilson Postat 30 juni 2011 Postat 30 juni 2011 Snygga bilder Peter! Gillar knapparna på näst sista bilden. Säg till när du har fragg på dom. Citera
Laggeman Postat 30 juni 2011 Postat 30 juni 2011 Trevliga bilder!Säg till när du vill byta koraller. Citera
Yodelking Postat 30 juni 2011 Författare Postat 30 juni 2011 Jag hann med en suddig bild i blåljuset, innan det blev mörkt... Ska se om jag kan vara snabbare imorgon och plåta något mer.Får väl ställa lite små stenar runt denna, så att den kan fragga sig själv... Säger till när den ynglat av sig. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.