Gå till innehåll

Yodelkings Percula 120.


Yodelking

Rekommenderade inlägg

  • Svar 153
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

  • 2 veckor senare...
  • 4 månader senare...

Det går bra... :) Såg att det är 8 månader sedan jag lade upp bilder (!) Det var ju lite för länge... Ska försöka ta lite bilder och lägga upp snart.

Mina koraller har inte växt något märkbart mellan oktober-maj, men sen har de satt fart... Så nu börjar det att hända lite saker. Skoj! Inga dödsfall heller... vad jag vet... har förstås inte sett min krabba på länge, men han är ju mest framme på natten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
  • 1 månad senare...

Ohoj! Allt tuggar på... I början växte inga koraller, men det har börjat att växa på ganska friskt på sistone.

En väldigt rolig sak hände idag... Min Naso Elegans har i snart 10 månader endast ätit gröna och lila alger i foderklämma, men IDAG åt han artemia!!

Han tog en bit, sen for han runt i karet som en galning och åt.

Man fick nästan en tår i ögat! ;)

Ska bli spännande och se om han tar det imorgon också... ska även bli kul att se om han kommer att gå på krill, pellets och flingor så småningom.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 6 månader senare...

Oj, vad tiden går... Det är nog dags att ta lite bilder och uppdatera tråden. Just nu brottas jag med lite cyano och mycket trådalger. Köpte en Salarias som jag tänkte kunde beta, men han bara pussar/putsar rutan. Vad mer kan man få dem att äta? Provar med Nori, men mina kirurger är fruktansvärt snabba. Igår provade jag att hålla lite Nori framför Salariasen, men han fattade nog inte... Han simmade fram och lade sig i min hand och pussade på min hand. Sen pussade den lite på Noribladet också, men vet inte riktigt om han åt. Jag får väl ta lite bilder och uppdatera vad som hänt senaste 6 månaderna...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

OK, det var väl dags för lite bilder... fast det är ju inte ens ett år sedan jag lade upp bilder sist... ;)

Ska försöka ta ett helbilds kort när sjöharen tuggat lite mer av algerna... och jag putsat rutorna...

post-4653-14468922316247_thumb.jpg

post-4653-14468922315315_thumb.jpg

post-4653-14468922315476_thumb.jpg

post-4653-14468922315563_thumb.jpg

post-4653-14468922315647_thumb.jpg

post-4653-14468922315754_thumb.jpg

post-4653-14468922315864_thumb.jpg

post-4653-1446892231597_thumb.jpg

post-4653-14468922316158_thumb.jpg

Ändrat av Yodelking
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hann med en suddig bild i blåljuset, innan det blev mörkt... :)

Ska se om jag kan vara snabbare imorgon och plåta något mer.

post-4653-14468922317466_thumb.jpg

Får väl ställa lite små stenar runt denna, så att den kan fragga sig själv... Säger till när den ynglat av sig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...